The Lion King

I veckan bokade vi biljetter till den underbara musicalen "The Lion King" på broadway! Bara grejen att få besöka broadway känne helt fantastiskt! Vi såg musikalen i London för ca 3 år sedan å blev verkligen tagna med storm. Kostymer, musiken, ja allt! Ibörja när ni vet "na si wjenga...." drar igång med apan så kommer de in djur överallt, tårarna började rinna direkt. Då var ja gravid. Å sedan dagen Ängla föddes har vi hoppats på att få visa den för henne.. Å nu blir de verklighet! Hon sitter å kollar in klipp från youtube om och om igen.. Tror hon kommer älska de!

image315

Kolla in detta:
Lejon kungen on broadway


Kommentarer
Postat av: Olle

Helt klart min favoritmusikal. Jag såg den i London 2002 och blev helt såld. Jag gillade musiken från filmen, men musikalen var klart bättre. 200 pers i London-ensemblen om man räknar alla musiker, reserver och tekniker också.
Jag drivs av samma naiva, Jantelags-befriade optimism som Emil hade när han satte upp Aida, så i september 2002 satt jag och skissade på en plan på att sätta upp Lejonkungen i Sverige med COMA. Just då höll vi på med en egenförfattad potpurrimusikal som vi hoppades skulle bli succé (men det blev den inte). Jag var inte med i styrelsen på den tiden, men jag hoppades att jag förr eller senare skulle bli invald. Jag föreslog en massa namn på olika roller, bl.a. Sanna Nielsen som Nala och Bosse Andersson som Scar. Den enda jag kunde tänka mig som Simba var en okänd lokal artist som varit med i COMA tidigare (gissa vem). Medan jag satt och skrev slötittade jag på TVn och det var uttagningarna till Fame Factory på TV3. Och plötsligt såg jag: Shit, där är han ju! Och han gick vidare hela vägen, så jag tänkte att "fan, där rök chansen att få med honom i en amatörmusikal i Bromölla, nu är han för stor för sånt".
Men det var inte det enda som fällde mina planer: Den pågående musikalen gick med förlust, så det fanns inga pengar att satsa (publiksiffra 800 pers) och styrelsen köpte inte min idé, dom tyckte Lejonkungen var för svår, med alla körer och kostymer. Men livet är inte slut än, förr eller senare blir det av.
Jag såg en minimusikal med Lejonkungen på Disneyland Paris i somras. Den var ännu snyggare än den "riktiga" musikalen i London. Och fotografering var tillåten, så jag tog massor av foton, snyggaste scenbilderna jag nånsin tagit. Jag har mailat en massa foton och Youtube-länkar till Emil, vet inte om han visat dom för dig? Jag kommer att lägga ut dom på min egen blogg lite senare annars, men kanske inte just idag.

2007-08-24 @ 21:22:03
URL: http://cannibal.blogg.se
Postat av: Mamma

Maffigt måste ja säga men vilket jobb alla kläder mm...Skulle verkligen vilja se den med..Men vem vet ni kanske har den på lut.....

2007-08-24 @ 22:12:52
Postat av: Camilla

Mäktigt.Sånt man får ståpäls av.Kommer jag till London ska jag se en musical.Ska bara bli kvitt min flyg-fobi så man kommer dit..

2007-08-24 @ 22:32:26
URL: http://camme70.blogg.se
Postat av: Jossan

Åh vad härligt ska ni till NY ? En dröm för många, jag SKA också dit en dag då Nova e stor nog :-) !

2007-08-25 @ 08:59:31
URL: http://www.josefina82.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0