den dansande lucian..

image571

Kl 7:15 var det samling på dagis.. Tidigt, men det var de värt vill jag lova..
För sötare luciatåg har ja inte skådat..
Fick faktiskt flaschbacks när man själv stod förväntad i en källarkorridor med en krona som hela tiden åkte ner runt halsen:)
Ängla sjöng från tårna och hon hördes klart å tydligt :)
Efter en låt kände sig Ängla varm i kläderna (trots att de var utomhus!) och tog ett steg fram som ni kan se på bilden.. Hon la även till lite dans, ja varför inte en dansande lucia? :)



image572

Nu luktar de verkligen jul här hemma, för jag har varit en duktig mamma som bakat pepparkakor med Ängla :)
Det är nämligen inte de roligaste jag vet just med pepparkakor.. Men vi bakade inte vanliga utan vi bakade Pippi pepparkakor... Ni förstår, dom formarna är väldigt stora, så de går fort och de hinner inte bli långtåkigt!
Vi hade en mysig stund med bak & julmusik :)
Nu har min lilla lucia kruoit upp i soffan för att vila lite...
Själv ska jag fortsätta med julstöket!


Idag ca 1 månad efter jag skulle gjort de har jag varit å tagit de sista magprovet!
Så nu behöver du mamma och övrig släkt som läser inte oroa er om de mer!
BRA VA!?


Kommentarer
Postat av: Gertrud

Jag måste säga vilken duktig tjej du är Zara, som har så många järn i elden och fixar det. Jag beundrar dig verkligen.

2007-12-13 @ 14:09:22
Postat av: zara

Gertrud: Tack ska du ha.. De värmde verkligen.. Sånna kommentarer gör att man orkar :)
God Jul! Kraam

2007-12-13 @ 14:14:42
URL: http://zara82.blogg.se
Postat av: Sofia

Superhärligt m Lucia. Vi firade oxå tiiiidigt imorse m jobbet o alla barn.. Underbart! Men ack så trött jag är nu... stupar snart i säng :) Tack för julklappstipsen - tycker sånt är dundersvårt.
God Jul

2007-12-13 @ 16:34:02
URL: http://nothingbuttrouble.blogg.se
Postat av: Maria

Din dotter är så söt.
Hon verkar ha ärvt sina föräldras tallang oxå om jag förstått det rätt :)

2007-12-13 @ 16:36:26
URL: http://www.mariachen.blogg.se
Postat av: Zandra

ER ängla måste vara värdens sötaste Ängla! Krama henne från mig :)

2007-12-13 @ 18:21:58
URL: http://permozandra.blogg.se
Postat av: Maria

Vill verkligen säga att du verkar vara en helt underbart mamma som gör allt för din dotter och tar dig tid med henne! Är helt otroligt att du orkar med allt annat också!
Kram och God Jul tjejen!!!

2007-12-13 @ 18:47:09
Postat av: Mamma

Jagär verkligen stolt över dig o din dotter.all den tid du ger henne omtanken o värmen.Ni har ett speciellt förhållande till varandra.Gud vad söt hon är snart får jag pussa henne.Glad för att du tagit provet,ja du vet hur släkten är alla oroar sig..älskar dig....

2007-12-14 @ 16:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0