Dopet som blev bröllop!

I fredags åkte vi hem till min kära familj. Matilda skulle döpas...
Jag å Emil skulle sjunga som ni vet så vi åkte i förväg till kyrkan (vi behövde repa!).
Alla gästerna kom men huvudpersonen saknades... Jag frågade prästen om vi skulle gå in tillsammans med dom (för så va de på Änglas dop). Nej, ni kan sitta där inne.. okej tänkte jag..
alla satte sig å så stängdes portarna.. Å sedan satte orgeln igång. Men gud va piffi Anna är i håret tänkte jag när jag såg min brors tjej... Men va e de där för vit klänning? Va e de för blommor! VA; DOM GIFTER SIG!
Mina kära storebror, gissa om tårarna började rinna....
Aha sa Emil, inte konstigt att dom valde "Älska mig" som sång (vi har nämligen tyckt att den inte passar som dopsång). Å herregud sa jag, ja har vit klänning på mig (vilket man inte får på bröllop) :)
Vi alla var verkligen överaskade men ack så otroligt glada!! Dom var så fina...
Sedan döptes de lilla trollet... Sången gick fantastiskt bra...
Här kommer lite bilder:
                   
sååå fina                          tårtan....                  valsen slapp dom inte undan    mitt gudbarn
 


STJÄRNAN!                Mitt andra syskon barn Melvin     Ängla tar sig ett välförtjänt dopp efter allt ståhej!
                                         

 Våran doppresent var en avmålning av Matilda som vår vän Åsa Bratt har målat!


Ja vilken helg! Både chocken å värmen har gjort sitt...
Snart drar vi till Spanien, JIPPEY!


Kommentarer
Postat av: sanna

naaw

2007-06-10 @ 22:26:43
URL: http://sanna88.blogg.se
Postat av: Olle

En sån kupp gjorde min syrra också när hon gifte om sig häromåret :) Men dom började med dopet, sen när alla var på väg att resa sig och gå ut började kantorn spela en brudmarsch.

2007-06-10 @ 23:27:04
Postat av: Ellinor

Hehe vad kul :)

2007-06-11 @ 11:30:36
URL: http://sharpen.blogg.se
Postat av: Zandra

så mysigt!:)

2007-06-11 @ 14:01:08
URL: http://permozandra.blogg.se
Postat av: Angie

Åh vad roligt! Jag älskar överraskningar! ha en skön dag baby! Hälsa ängeln

2007-06-13 @ 09:24:37
Postat av: Natalie

Bloggar du också? :) Nu ska jag genast sätta mig och läsa!
Snart ses vi, det ska bli så roligt! Kram!

2007-06-18 @ 20:49:01
URL: http://nazeeya.blogg.se
Postat av: Sara

Gud va mysigt
=)
Nej, Att Älska mig är ingen bra dopsång. Hittade däremot en sång man kan ha på sitt dop på Myspace. Miltons Dopsång...
om man kan byta till passande namn dvs.
=)

2007-08-08 @ 12:57:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0