Sanna, Christoffer & ERNST

Nu är huset städat för snart kommer Sanna och hennes nya boyfriend Christoffer på besök. De blir hederlig Tacos till middag sedan ska min sambo som bestämt sig för att bli huslig laga efterrätten. Hör & häpna, men Emils stora favvo är ERNST, "sommartorpet" ni vet! Emil gillar allt med honom och har bestämt sig för att laga Ernst äppelpizza! Här e receptet om ngn av er skulle vilja testa :)

image161
Ernst äppelpizza:
8-10 pers
1 sats(er) vanlig söt vetebrödsdeg
50g rumsvarmt smör
1 msk kanel
3 äpplen, urkärnade och tunt skivade
2 dl socker och lite salt

Gör så här:
Degen kavlas tunt och läggs på en smord plåt
smöret breds på
äppelskivorna läggs över
sedan strö socker å lite salt över

Gräddas i ugn 8 min 225 grader

Serveras med glass el vaniljsås

LYCKA TILL!

Kommentarer
Postat av: Olle

:LOL: Tala nu om för Sanna vilken fin människa jag är, som pratar med 112 decibel i ditt öra på scenen. ;-) Ska inte skriva så mycket mer nu, det skulle bara bli whiskeysvammel. Ska i alla fall se om jag kan bränna en CD från Sareks bootleg från Humlescenen så att du kan välja låt till vårt radioprogram. Ses på festen i morrn... Ta det lugnt med musklerna!
Sen vill jag berätta nåt kul: 6 veckor framåt är det semester - Semester - SEMESTER!!!!!!

2007-06-29 @ 22:57:02
Postat av: zara

Olle: Jag har redan berättat för Sanna att ja känner dig! Kul m radioprogrammet! Skönt med semster, ja har några jobbveckor kvar.. Hörde av emil om de roliga som ska hända er :)

2007-06-29 @ 23:10:06
Postat av: Olle

Ja, Anna kom på skärtorsdagen och sade: Olle, vi skaffar ett barn till, snart är jag för gammal! Vi har "kört hårt" utan skydd i över 5 år utan att det hänt nåt. Nu tog det 5 dagar från att hon bad om att bli gravid tills hon blev det. Och det stämde inte alls med "cyklen", för den låg flera veckor senare. Det handlar tydligen om teknik. Vi ingenjörer är bra på teknik (av alla de slag ;-) ) Mina flickor är helt exalterade över att få ett litet syskon, jättespännande i deras ålder.

2007-06-30 @ 00:04:18
Postat av: Ellinor

Hahaha, Ernst den gamla räven.. Tänker bara på "å när ni" med after dark.. hahaha!

2007-07-02 @ 20:40:03
URL: http://sharpen.blogg.se
Postat av: Ellinor

Visst va christoffer söt föresten? :)

2007-07-02 @ 22:03:01
URL: http://sharpen.blogg.se
Postat av: zara

Ellinor: Ja vilken kille hon träffat. Sa till henne direkt att hon skulle va snäll mot honom, för bättre kommer hon inte hitta!

2007-07-03 @ 11:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0