securitas

Nöjda å glada (speciellt glad i hatten va min kära Emil) klev vi innanför dörren i natt. Midsommarfesten med lekar, dans, stång (som ja å Marlene klädde) & god mat blev jätte lyckad.
Ängla sov så ja gick snabbt in med henne till sängen, hon väger rätt mkt nu. Sa till Emil att larma av, men de gick lite långsamt..
Vi kröp ner rätt snabbt eftersom vi va trötta, iaf jag...
Efter ett tag hörde ja en bil stanna (midsommarfirare som kommer hem tänkte jag). Sedan började de lysa mystiskt in i sovrummet. Lyset fortsatte runt huset, nu blev ja rätt skraj! Emil hade somnat men ja väckte honom "De e ngn som lyser med ficklampa in i huset Emil!" Inte för att han hade kunnat försvara oss, fullbulle som han va! Men så pass klar i knoppen va han så han tillslut kom på "De e nog Securitas". Vi hade inte tryckt av larmet tillräckligt snabbt innan ja gick in med Ängla.
Vi öppnar dörren lite skamsna i trosor & linne, fullbullen i kallingar.,.
Å så höra man securitas killen "Hej Emil! Ja, du känner kanske inte igen mig men du känner iaf Arvid"
Å herregud!!!
Sedan säger vi hej då men efter ett tag knackar de på dörren igen å killen skickar fram ngn dokumentation papper "Ja, ni e ju kända så ja behöver inget leg!"
GOD NATT!

Kommentarer
Postat av: Olle

:Lol: Äckligt pinsamt! Bevisar att mitt beslut att tacka nej när dom ville sälja mig ett larm var riktigt. Det gör nog mer skada än nytta... Skulle inte funka i vårt hus med en massa barn och djur och min mamma som bor i egen lägenhet i ena längan. Falsklarmen skulle bli för många.
Jag är väl inte den som spottar i glaset, men jag har tydligen varit aningen mer städad än Emil i helgen. (Fast bara marginellt). Min brännare har gått varm med skivetiketten för Aida-DVDn, mellan små grodorna och snapsvisorna, så nu väntar jag bara på själva filmen från Johannas föräldrar. Hoppas på att få den i morgon. Och jag får nog köpa fler skivor, för det verkar bli mycket folk på festen på lördag.
Var hos Anders idag och lånade hans trådlösa mickar till COMA, för våra minsta tjejer ska repa i morgon kväll inför sitt gig på Singing Catwalk. Hörde att ni skulle vara conferencierer. Då ses vi två helger i rad!

2007-06-23 @ 22:09:40
Postat av: zara

Hej Olle!!
De är faktiskt bra med larm!! Är ja ensam hemma å hör konstiga ljud kan ja bara trycka på en knapp så kommer dom, utan ngn kostnad.. Så vi är faktiskt nöjda trots denna incident! Skoj att så många kommer på lördag! Blir lite sen, jobbar t 17. Vi Måste köpa en film!

2007-06-23 @ 22:34:30
URL: http://zara82.blogg.se
Postat av: Olle

Hur många av de konstiga ljuden du hörde var en inbrottstjuv? 0.00 om jag får gissa! Tjyvar brukar undvika hus där folk är hemma. Så ditt larm har egentligen inte gjort nån nytta alls, mer än mentalt. Men om det gör dig tryggare så väljer du ju själv hur du vill ha det, jag ska inte lägga mig i.
Och det funkar nog i ett litet hus där man är noga med avstängning och påslagning. Skulle som sagt vara omöjligt att ha ett larm i mitt hus där det ränner barn, djur och pensionärer på helt oregelbundna tider.
Men det finns ju ställen där larm är oumbärligt. Mitt band har larm i replokalen, där vi förvarar musikprylar för en halv miljon kronor obevakat. Vi har dessutom satt galler för alla fönstren. Grannhusen till replokalen har inbrott flera gånger om året eftersom de är obebodda och ligger avsides, men vi har aldrig haft något eftersom det är tekniskt omöjligt pga gallren. Och Securitas har sin nattjour 300 meter därifrån, så de kommer på 30 sekunder om något händer.
Skulle behöva skaffa ett larm till COMA också, vi hade ett inbrott häromåret där nåt arsle snodde en laptop, en keyboard och ett kassaskrin med 2500 kr cash. Att de inte snott våra högtalare ännu beror nog bara på att de är för tunga att bära.

2007-06-23 @ 23:12:35
Postat av: Fanny

Herregud vad du håller på och hävdar dig hela tiden! har anonymt läst dina inlägg förr om både schlager och annat *suck* låt henne va för tusan om du inte BARA kan vara snäll och glad, du ser olle det är inte ALLTID roligt att lyssna på andras utlägg och tycke! å hör sen ;-)

2007-06-24 @ 00:08:15
Postat av: Olle

Hej Fanny,
Eftersom du också läst allt här på bloggen, så är du nog lika intresserad av paret Sigfridsson/Kronvalls förehavanden som jag är. Själv hittade jag hit till bloggen efter att jag umgåtts mycket med dom båda det senaste året (jobb för dom, hobby för mig), plus att jag kände Emil från några tidigare gemensamma musikprojekt och har följt hans karriär på avstånd de senaste åtta åren.
Det är klart att jag även skulle kunna skicka dom ett privat mail eller SMS om jag vill berätta nåt kul jag varit med om under dagen eller så, men att svara på bloggen känns på nåt sätt bekvämare, trots att det är ett offentligt forum som även utomstående kan läsa.
Sen är det väl skönt att inte alla tycker likadant, då skulle man ju inte ha något att diskutera. Att t.ex. tjöta om hur man bäst spenderar barnbidraget eller ifall man ska ha larm på huset och jämföra för- och nackdelar är ju helt normalt, föräldrar och husägare emellan. Att diskutera om det över nätet är väl inte konstigare än att göra det över ett middagsbord, förutom möjligen att tonfallet delvis går förlorat.
Om du bara vill läsa Zaras inlägg kan du ju låta bli att klicka på "Kommentarer". Då slipper du såna som mig, ifall det stör dig?

2007-06-24 @ 00:58:55
Postat av: Fanny

herrejesus...

2007-06-24 @ 08:35:46
Postat av: zara

Olle: Vi har ju faktiskt oxå endel musikprylar som ja inte har lust att rabbla upp här på nätet, dom vill vi inte häller ska bli stulna..Vi tycker de känns bra med larm, eftersom de var mkt inbrott här ett tag. Med secusitas logga på fönstren väljer dom nog hällre ett hus utan klisterlappar.. Tror jag iaf.. Tur att de e valfritt :)

2007-06-24 @ 11:58:58
URL: http://zara82.blogg.se
Postat av: Ellinor

men gud va läskigt :S

2007-06-24 @ 19:31:19
URL: http://sharpen.blogg.se
Postat av: sanna

Zara vem är Olle!!
Han verkar sannerligen speciell...

2007-06-24 @ 21:48:50
URL: http://sanna88.blogg.se
Postat av: Morbror

Du skulle inte heller behöva visa lägg om jag öppnade dörren

2007-06-26 @ 15:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0