Kvinna/Man

Jo, de e sak ja tänkt på lite grann å faktiskt irriterat mig på!
Med tanke på de inlägg ja hade om att stan blir full med folk på
barnbidragsdagen & löning. Fick en kommentar av en kollega i Aida
(en man) att vi skulle spara till våra barn ist för att shoppa.
Självklart sparar ja till Ä.
Men sen slog tanken mig, varför får inte vi kvinnor handla!
Vi, man/kvinna har väl olika intressen. Kvinnor handlar kläder
och då oxå till barnen ( finns män som hadlar till sina barn, men dom e få) & även till mannen..
Mitt intresse är mode, å ja älskar att klä mig i snygga kläder, för Emil, till jobbet
& för min egen skull.
Ingen lyfter på ögonbrynen när mannen köper plasma tv, ny data, eller ev annan
elektronik. De går ju till hela familjen tänker mannen, MEN jag bryr mig faktiskt inte
om ja har en 28`` tv eller 42``! Men för mannens skull e ja glad för hans dröm gått i uppfyllelse. De gör honom glad å nöjd ist för en ny tröja.
Jag har haft turen att träffa en underbar man som inte säger ngt när ja kommer hem med mina påsar.
Han tänker säkert, men han säger ingenting! Sånna borde alla män vara!
Så länge man har mat på bordet och räkningarna e betalda såklart!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Helt rätt, intressant tanke faktiskt =)

2007-05-21 @ 00:05:35
URL: http://omtalad.blogg.se
Postat av: Gk_Krill

Helt klart rätt

2007-05-21 @ 00:33:54
URL: http://gkkrill.blogg.se
Postat av: Ellinor

Är med dig på den :)

2007-05-21 @ 21:18:53
URL: http://sharpen.blogg.se
Postat av: Pharao

Missförstå mig inte, självklart shoppar vi också loss ibland. Både kläder och teknik. Och "ofantliga mängder" skor till barnen. :-) Dock inte för barnbidraget. Har aldrig tidigare slagit mig att folk shoppar loss den 20:e i stället för den 25:e, eftersom vi själva aldrig har några extra pengar att spendera just den 20:e (pga sparandet). Just barnbidraget kändes rätt att spara, för det är ju pengar man aldrig haft förrän man fick barn och därför vant sig vid att inte ha. Så om man spar det redan från födslen så fortsätter den vanan: att inte ha en massa extra pengar den 20:e. Det skulle vara mycket svårare att ha sån självdisciplin med sin lön, åtminstone för mig.

2007-05-21 @ 21:25:49
Postat av: Git

Är en "ensammamma" som kanske handlat till mig själv OCKSÅ då barnbidraget kommit. Men vad handlar jag INTE till mina barn då MIN lön sitter på kontot?! Tycer lite synd om alla pappor(de som oftast klagar) som MÅSTE betala 1173 kr i underhåll per barn och mån *ler ironiskt* Vad kostar egentligen ett barn per mån???? Gemensam vårdnad är egentligen bara ett "ord" för oss ensamma mammor. Håller på dig!!!
Kram

2007-05-23 @ 13:34:13
Postat av: zara

Hej Git!
Du ska verkligen inte ha dåligt samvete! Jag vet exakt hur mycket vi mammor lägger ut på våra barn per månad. Är själv skillsmässobarn å såg hur min mamma slet med ekonomin. Å för att man ska vara en bra mamma måste man få unna sig lite grann å få känna sig glad över de..
Bestämde mig för längesedan att när ja får barn ska ja abslout inte sluta bry mig om mig själv å mitt yttre å de har ja hållt. Vill ju fortfarande känna mig fin fast ja e mamma, eller hur? Sedan prioriterar man ju lite mer nu förståss..
kram till dig!

2007-05-24 @ 23:40:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0