julen e här

image515 image516 image517

Nu är det jul igen & nu är det jul igen.... I alla fall på H&M.. I onsdags hade vi Kick off då vi arbetade med att fixa till julen i butiken. Idag var det sesongsstart & chefen bjöd på glögg & pepparkaka vid uppstarten.. (JAG ÄSLKAR GLÖGG!). Men varje år känns det som handeln lägger julen tidigare och tidigare.. Hallå, det är bara i mitten av november. Vi kommer hinna tröttna innan julen ens knackat på dörren. För H&M är ju inte den enda butiken som har startat med julen... Ikea gjorde de redan i september tror jag!
I Kristianstad har man redan pyntat staden med julgranar och på min tomy står det redan en granren (Änglas som hon fick av farmor på julmässan).

Jag har tur som arbetar på lagret i år och jag tänker njuta varje sekund under julen. För arbetar man inom handeln brukar julen vara en sor enda ångest. Kunderna invarderar butiken alla dagar alla tider! Många är stressade och vill att man ska leta upp den perfekta julklappen..
Man jobbar sent dagen innan julafton & börjar igen redan annandagen då kunderna är ännu värre! (REA, REA,REA!) Det ända som är skönt är att januarilönen är fet då alla andras brukar vara tunn :)

Någor jag längtar efter är 1:a advent! Det finns inget så mysigt som att sätta upp sina stakar & stjärnor och lyssna på julmusik..

Vad tycker du?

1. Kommer julen för tidigt i butikerna
2. Har du köpt ngn julklapp än?
3. Vad är det bästa med julen?

Kommentarer
Postat av: Maria

1. Ja lite väl tidigt tycker jag

2. ha ja faktiskt ;)

3. Stämningen

2007-11-16 @ 18:56:07
URL: http://www.mariachen.blogg.se
Postat av: Jossan

1. Nja, kanske lite, men kan erkänna att jag redan har julmusik i min mp3 spelare *S* !
2. Jadå , några !
3. Att min familj e stor med många syskonbarn och att man har en liten själv med, det e barnens ögon och leenden som förgyller, och gemenskapen med familjen !

2007-11-16 @ 19:30:04
URL: http://www.josefina82.blogg.se
Postat av: ELLINOR

Jag tycker alla är bra faktiskt, men gillar andreas röst mest. Den är manlig. Blunda och lyssna hehe!:)

2007-11-16 @ 21:54:43
URL: http://sharpen.blogg.se
Postat av: C

1. Ja faktiskt, 1 december hade varit mer lagom faktiskt...
2. Jag är faktiskt i princip klar, bara lite småfix kvar...
3. Att få göra den alldeles extra mysig för min dotter och att få fira den med min familj!

2007-11-16 @ 21:59:32
Postat av: Camilla

Alltså jag är en sån julfreak så allt med julen älskar jag.Köper minst en tomte varje år.Så hela hemmet e fullt av tomtar till jul.Blir svettigt i år med tanke på Edvin,han verkar ha sånt kli i sina små händer*s*.
1.Första advent är lagom
2.Hm bara 4st,brukar kommit längre
3.Svårt i år men anners är det vår gemenskap och allt mys kring julen.Barnens förtjusning är guld värd.

2007-11-17 @ 01:17:05
URL: http://www.123minsida.se/camme7
Postat av: Mamma

Tycker de börjar för tidigt i affärerna man hinner tröttna..Är nog klar de är bara lilla syster kvar..

2007-11-17 @ 10:17:29
Postat av: Emma

1. oj, klurig fråga... jag älskar ju julen, men den får faktiskt inte komma för tidigt, halva november är lagom tycker jag.
2. ja, jag har köpt 7 än sålänge ;)
3. att värme o omtänksamhet, folk blir mer glada tycker jag...

2007-11-17 @ 11:25:12
URL: http://emma85.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0