vitpepparkorn

För er som läst min blogg under en längre tid vet att ja har fobi för kräksjuka! Nu har vi gårr in i sånna härliga tider. Har precis ridit ur en pärs på jobbet med insjuknande kollegor.. Själv gick jag runt med magkatarr & illamående under hela den tiden (ca 2 v)...

Äntligen över tänkte jag,., Tills för ungefär 10 min sedan när Maggie ringer..
Thelma som var hemma hos dom igår som oxå lekte med Ängla har spytt ca 4 ggr idag!
Jippey, bara att invänta då..

Så nu har hela familjen tryckt i oss vitpepparkur som är ska hjälpa & är en gammal husmoderskur..
Stackars lilla Ängla tryckte vi i 4 st tillsammans med Yoggi " Du vill väl inte kräkas..."
Nej, jag kände mig inte som världens bästa mamma just då, men ja vill ju bara hennes bästa :)

image493
(nu tror ja stenhårt på dessa krumilurpiller!)

Kommentarer
Postat av: carro

bar kur det där! köred den när ja va nanny o alla barnen spydde ikapp. jag slapp skiten! kram o hoppas ni slipper åxå

2007-11-05 @ 18:19:52
URL: http://www.caroline79.blogg.se
Postat av: Camilla

Det funkar!Jag har ju då jobbat på ålderdomshem i många herrans år och där körs denna kur alltid så fort det börjas..12 st ska ner..Har samma fobi som du för detta,man bävar för det.Så jag håller mina tummar för er..

2007-11-05 @ 20:28:18
URL: http://camme70.blogg.se
Postat av: Olle

Vi har varit lyckligt befriade från sånt de senaste åren (ta i trä). Man vill ju bara dö när man ligger och spyr sådär.

2007-11-05 @ 21:28:50
URL: http://cannibal.blogg.se
Postat av: Jossan

Kan rekommendera pepparkakor också, jag har alltid sluppit kräksjuka *peppar peppar* ! Det ger jag min lilla ibland !

2007-11-06 @ 06:33:01
URL: http://www.josefina82.blogg.se
Postat av: carro..igen

va med om samma nu..en mamma kom o klippte sig o hade torkat sin sons spyor just före. Tackar, bussigt att gå till frissan o smitta tänkte jag!Grr

2007-11-06 @ 13:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0