En dag i småland

Efter en lugn morgon med frukost å dusch packade vi in båda vagnarna i bilen å stack till Kalmar..
Har inte varit där på många år.. Vi har sommarstuga 5 mil därifrån, så jag har varit där mycket på yngre dagar :)
Vi strosade runt, men kände mig inte så shoppingsugen.. Elin har nämligen varit precis som jag (shopoholick)
men ändrat livstil & börjat spara istället!!
Efter mitt möte på banken & Elins pepptalk börjar jag känna mig inspirerad till att ta tag i min ekonomi. Helt enkelt skärpa mig med all onödig shopping!
Precis som Elin sa, man arbetar som en gris sedan bränner man pengarna på ett kick på saker man egentligen redan har.. För visst e de så. Om man kollar i garderoben finns där kläder man aldrig använt..
Vi får se hur de går, men jag har verkligen fattat att det ja håller på med är ohållbart!

Så idag blev de bara lite på rea som en tunika & farfarströja! (sammanlgt 200:-)
Men alla billiga saker blir snart stora pengar, ja vet!

Elins lilla Liam är en underbar liten kille, så härligt det är med bebisar.. Blir sugen...

god natt alla bloggläsare!

image458

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Mitt sephora-smink är från italien, så jag vet faktiskt inte :S

2007-10-20 @ 21:55:44
URL: http://sharpen.blogg.se
Postat av: Maria

kanske dax för en lite till då ;)

2007-10-20 @ 23:01:51
URL: http://www.mariachen.blogg.se
Postat av: Jenny

Låter mysigt...Kan man inte få se några mysiga bilder från helgen? Kram

2007-10-21 @ 10:46:20
Postat av: Mamma

Några vuxen poäng till tycker jag.Hörde att Elin varit hemma ,nästa gång hon är det skulle ja vilja att hon kom hit så ja får se undervärket....kram

2007-10-21 @ 10:56:45
Postat av: Ms. Regina

producera mera ;)

2007-10-21 @ 12:10:14
URL: http://angiejansson.blogg.se
Postat av: Todde

Skall bli kul att få se detta live Zara ....lycka till
med träningen..

hej svejs

2007-10-21 @ 21:46:14
URL: http://www.todde78.blogg.se
Postat av: morbr

vad är d jag sagt i alla år...
äntligen har det gått in. nu får du försöka stoppa sanna

2007-10-24 @ 01:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0