vuxen poäng!

image452

Jag Zara Kronvall har skaffat mig ett till vuxenpoäng!
Igår var ja nämligen på banken på ett möte om besparingar, till min pension.
Har tänkt på de såååå länge, men de känns ju så långt borta!
Men så snabbt som tiden går e ja väl snart där ;)
Jag ska erkänna att jag är totalt ointreserad av allt va aktier & fonder heter!
Å de sa jag, så hon förklarade bra å pedagogiskt.
Jag fick med mig lite broschyrer hem som jag ska läsa å ha bestämt vilken
fond jag vill välja till nästa vecka. Då ska jag till banken igen!

Detta tänker ja spara:

Pensionsspar i någon medelsäker fond
En medelskäker fond till Ängla
Några kronor i månaden till ett gemensamtkonto med Emil om ngt går sönder.

Jag har inga besparingar just nu, jo till Ängla.
Jag är mer en slösa, så jag måste nog ta mig kragen å bli lite ordentlig.
Detta är ett steg!

Vad är du? SPARA ELLER SLÖSA?


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag e nog tyvärr mest slösa. men jag har blivit lite bättre

2007-10-18 @ 17:35:41
URL: http://www.mariachen.blogg.se
Postat av: Ellinor

Slösa x100 är jag!
Inget pensionsparande här inte..
menne min plan är att skaffa den utbildningen jag är nöjd med. Sedan spara till sånt!
Låter bra eller hur?
Sedan om det fungerar, det får vi se. haha

2007-10-18 @ 18:10:14
URL: http://sharpen.blogg.se
Postat av: Olle

Slöööööösa. Huset slukar enorma pengar till hyra, renovering och uppvärmning. Ändå inbillar man sig att man har råd att åka på 2-3 semestrar per år med hela familjen. Och syssla med dyra hobbies som slalom, hästar, motorbåtar m.m. Men vi spar hela barnbidraget till barnen och sen har jag 800 kr/mån i pensionssparande. Sen har vi lite undenlagda arvepengar som buffert, men dom pengarna krymper ständigt. Nu när vi får ett tredje barn ska jag ta paus i pensionssparandet, för vi kommer att behöva vartenda öre.

2007-10-18 @ 19:00:37
URL: http://cannibal.blogg.se
Postat av: Jennie

Garanterat en slösa! Shoppar upp allt när lönen kommit in på kontot.

2007-10-19 @ 15:01:40
URL: http://nennsan.blogg.se
Postat av: maggie

Jag pensionsparar + att vi sparar till Tilde + att vi sparar till huset om det skulle vara något. Men jag är ganska bra på att slösa men aldrig till mig själv. I dag skall jag slösa till Pierre för han fyller år idag. Så det blir staden för oss utan barn. Kram

2007-10-20 @ 08:25:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0