Åldersnoja!

Igår fick jag å en kompis ryck att vi skulle gå ut på ett ställe som heter Banken i stan..
Bengt Dahlqvist skulle köra karaoke (ja, Daniel i Skilda Världar)..
Vi mötte upp några andra kompisar där, Lina&Anna...
Efter ca 15 min drullar två yngre killar fram till oss med kommentaren
"You look to old for me", vad hände med "Hej" lixom!
"Du ser ut att var typ 35 år" sa en av dom till mig.. När vi kom fram till att ja var 25 år (vilket oxå verkade gammalt,  för då kom kommentaren "Ja hoppas verkligen att min tjej är så där fräsch när hon e 25!") trodde han mig inte eftersom ja såg så mogen ut :)
Då sa den andra killen "Har ni typ fru å barn? :), Ja han menade man å barn!
Madde sa " vaddå, om vi har de skulle vi inte kunna vara här då?"
"Jo, ni behöver ju oxå komma ut" svarade han... Herregud!
Efter lite snack kom vi fram till att vi kände gemensamma bekanta och den ena skämdes över vad han sagt, främst för att ja är "Emils tjej" (ja kallas så här i K-stad). Han bad om ursäkt flera gånger, men de sista han sa innan vi gick lite senare på natten var
"De e ju skoj att alla åldrar kan ha roligt!"

Men vi behövde inte deppa så många timmar, för när vi senare satt på ett kebab hak sa en äldre man att han varit där -85, men då var ju inte ens ni födda! :)

Det där med åldern!

Kommentarer
Postat av: Zandra

Haha, gud så folk är alltså eller vissa i "min ålder" kanske... Hoppas bara inte att jag uppfattas så? hoppas ni hade tervligt med Bengt iaf..Har träffat honom, han spelade på hamnfesten ett år. Han har inte bästa sångrösten kanske,men han kan sprida energi o har glinten i ögat! Å jag vet inte om han bor här längre, men han är iaf här ifrån Enköping :) de säger ju allt! Haha

2007-09-16 @ 21:37:20
URL: http://permozandra.blogg.se
Postat av: Bea

Ja,det där med åldrar.....igår när jag tog bussen in till stan frågade busschaufören. Vuxenbiljett?
Ha,ha,ha, va? jag är 29ÅR!:-)
Man får ju ta det som en komplimang, men iallafall? :-)

2007-09-16 @ 21:50:20
Postat av: Maria

Jag tycker du inte ser ett dugg gammal ut :) Du ser ut som den ålder du är :) Själv får jag höra att jag ser ut att vara typ 23. kaaaaanske 24

2007-09-16 @ 22:09:31
URL: http://www.mariachen.blogg.se
Postat av: Olle

Min fru och hennes kompisar hade "girls night out" för ett antal år sen. Men när dom kom ut kände dom sig som gamla tanter fast ingen av dom ens fyllt 30. På krogen dom gick till var mest en massa 18-20 åringar som sprang omkring med tajt minikjol, piercad navel (som dom förstås visade) och tuttarna up-pushade till hakan ungefär. Själva hade dom toppar eller blusar, kavajer och svarta byxor, precis som dom brukade ha när dom var yngre (typ i början av 90-talet). Och halva gänget var gravida.

2007-09-16 @ 22:54:20
URL: http://cannibal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0