ny tjänst

Känner mig så glad! Dels för ja har lagat potatisplättar med bacon & lingon, för att vi börjar få ordning hemma, men oxå för att jag fick en ny tjänst inom H&M som jag sökt.. Nu kanske ni tror att ja uppgraderar mig inom företaget, men nej. Jag har fått förfrågan om de, men tackat nej. De är ju inte detta ja vill syssla med i framtiden.. Nej, jag har fått upppackningstjänsten. De innebär att jag är redo kl 8 och tar emot alla varor (vi får varor varje dag!), plockar upp, larmar, galgar å sedan ska det ut i butik. Och sedan går jag hem kl 13:30! Å de bästa! Jag e ledig lördagar!! Tjoho! Ska bli så skönt, man står där uppe å lyssnar på musik å myser medans man jobbar.. Efter vissa saker som hänt på jobbet känner jag att ja tappat gnistan lite.. Och ja tror med en paus från butiken kanske suget kommer tebax! Självklart ska ja inte stå där för alltid, men nu när vi ska börja repa passar de ypperligt. Och jag får mer tid med Ängla & Emil och en mer rutinerad vardag!

Plus med min nya tjänst:
Jag jobbar 8-13:30
Har lediga helger
Kan ta sångjobb utan problem
Kan åka hem till min familj & släkt
Kan hämta Ängla på dagis
Ffår alla eftermiddagar hemma till att städa, tvätta, leka, träna..
Kan jobba i gympaskor & oömma kläder
Behöver inte shoppa så mkt kläder

Minus med min nya tjänst:
Jag missar all OB, vilket betyder mindre lön
Jag får gå upp 6:16
Jag plockar upp alla kläder=jag ser allt nytt snyggt som kommer in till hela familjen


Kommentarer
Postat av: milo

Grattis till ett mer humant jobb med relativt bra tider. Det var ju mer positivt än negativt. Killarna saknade dig i tisdags men ser framemot nästa tisdag. FAAAAAAN vad gött för dig o slippa jobba helgen, jag glädjs med dig full ut.Du behöver väl inte repa du är ju som gjord för rollen? Kram apmamman Milo

2007-09-05 @ 20:21:54
Postat av: Olle

Grattis! 6:16 det var exakt angivet.
Påminner om när jag var pappaledig på halvtid med Linnea. Jobbade 8-12, hämtade Linnea hos dagmamman, sen sov Linnea eftermiddag ett par timmar. Då kunde man antingen ta en tupplur själv eller jobba i trädgården.

2007-09-05 @ 21:05:38
URL: http://cannibal.blogg.se
Postat av: Carro

va härligt me lediga helger, det e ju då man kan vila sig eller hitt apå greje, som att åka till mamsen :)

2007-09-05 @ 21:12:24
URL: http://www.caroline79.blogg.se
Postat av: sanna

Hm svårt val!
jag skulle så klart vilja ta de jobbet med mest lön, inte byta ner sig.
men jag förstår vad du menar, man ska må bra på jobbet och det låter som att detta passar bättre med sångjobb och sånt, som du skriver.
Tror det blir jättebra Zara!

2007-09-05 @ 21:38:28
URL: http://sanna88.blogg.se
Postat av: sanna

Hm svårt val!
jag skulle så klart vilja ta de jobbet med mest lön, inte byta ner sig.
men jag förstår vad du menar, man ska må bra på jobbet och det låter som att detta passar bättre med sångjobb och sånt, som du skriver.
Tror det blir jättebra Zara!

2007-09-05 @ 21:39:05
URL: http://sanna88.blogg.se
Postat av: zara

Milo: Tack, de känns toppen
Olle: menade 6:15 :) slant på tangenten
Carro: Ja hlegerna e grymma!
Sanna: Du har ju inga barn att ta hänsyn till. När man får de blir pengarna mindre värda faktiskt.

2007-09-05 @ 21:51:15
URL: http://zara82.blogg.se
Postat av: Zandra

Grattiz Zara!

2007-09-05 @ 22:04:27
URL: http://permozandra.blogg.se
Postat av: Mamma

Jag är glad för din skull,tänk bara vad skönt med lediga helger..puss

2007-09-05 @ 22:06:58
Postat av: Maria

Var mer positivt där och måste kännas skönt att få vara me familjen osv. Visst det blir mindre i lön men ibland kan det vara värt det bara man ser att det går ihop :)

2007-09-05 @ 23:48:37
URL: http://www.mariachen.blogg.se
Postat av: amanda

Oj! Jasså har du fått den tjänsten?! Vad kul! Vet ju att du pratat gott om uppackningen, framför allt om att det e goa tider då.. Så det kommer nog passa dig perfekt tror jag! :) Du får ju va mer med familjen o allt :) Kommer kännas lite konstigt att inte se dig på ungdom längre bara.. Men du Zara! Du får se till så att Orvar blir frisk så du inte sliter ut ryggen! Ses på söndag min vän.

2007-09-06 @ 15:12:36
URL: http://www.amandasigfridssons.blogg.se
Postat av: linn syster ;D

:) , saknar dig syster ! (aa) vill bara krama dig. JAG ÄLSKAR DIG !

2007-09-06 @ 18:39:24
Postat av: Åsa

grattis=)kul å va mer me familjen!

2007-09-06 @ 19:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0