godispåsarnas kvinna


Är ett par gratis godispåsar värda att skämma ut sig för?
Ja den frågan ställde jag mig oxå häromdagen.

Under sportlovsveckan (förra vecka) delade vi ut saltakatten påsar till kunderna 
som handlade hos oss.  En rolig gest som brukar uppskattas hos så väl ungdommar
som vuxna :) Vi förvara dom i en skål på disken så det är lätt för oss att slänga 
ner en eller två påsar i kassen. Självklart får man ta en om man inte handlar oxå, 
vi e inte kinkiga av oss. Hör till saken att vi har en kund som är inne i butiken minst en gång per dag.
             Hon handlar sällan, men provar och lägger undan en hel del. Handlar hon är det när ngt är på rea
eller annons.. Inget fel i de. Men dag efter dag har hon smygit runt kassorna.
Kollat sig omkring tagit en hel näve påsar å stoppat i väskan.
(kvinnan är i 40 års åldern)
När en kollega (gravid kollega med temprament för tillfället) såg att hon gick från 
kassa till kassa å proppade väskan full med godispåsar tog tålamodet slut.
Hongick fram till kunden å sa vänligt men bestämt att de faktiskt är en påse per man!
De ska ju faktiskt räcka till fler än en person.
(det är inte den första ggr kunden gör så här)
Kunden lämnar butiken men kommer vid ett senare tillfälle tillbaka till min kollega 
å säger:
"De är faktiskt mina rättigheter att ta godis här. Jag handlar så mkt här! Förra veckan
handlade jag för 20.000:-!"

Kunde hon inte tagit i lite mer om summan :)

Ja, nog möter man mycket lustigt folk när man arbetar i butik!
              

Kommentarer
Postat av: lisa

känner mig lite töntig nu, men när kommer mingel och scen bilder att läggas ut på tarzans hemsida, har varit inne nästan varje dag :-)

2008-02-26 @ 06:28:16
Postat av: Camilla

Nästan så man skäms på damens bekostnad.Ibland undrar man hur det blivit.Men det e klart köper man kläder för 20000 kanske pengarna tagit slut till godis...skratt.

2008-02-26 @ 10:21:39
URL: http://www.123minsida.se/camme7
Postat av: maggie

Hej!! Haha....vilken kvinna hon är nog lakrits sugen men vem är inte det i dessa tider...*skratt*.
Vilka fina foton på Emil, dig och lillgorillan Ängla. Tänkte komma över med pengarna denna veckan för biljetterna. Min kära farmor har fått ännu en hjärtinfarkt och ligger inlagd för närvarande. Ska upp och hälsa på henne ikväll. Denna gången var det oerhört nära att hon dog och det känns så jobbigt att veta att tiden snart är där. Hoppas allt är bra med er och att vi kan hinna ta en kopp kaffe. Vi hörs kram Maggan

2008-02-26 @ 10:32:39
Postat av: Madeleine

Ja, det finns ju folk till allt tyvärr.. Men hon verkar va lite sisådär..

Ängla är gullig i sin dräkt =)..

Så hon gillar sin farfar ganska mycket, verkar det som.. Lasse är verkligen en bra basist och sångare..

//Madde

2008-02-26 @ 13:07:46
URL: http://meckarbruden87.blogg.se
Postat av: Zandra

haha... lustiga människor finns det må jag säga :P

2008-02-26 @ 13:21:38
URL: http://permozandra.blogg.se
Postat av: Olle (webmaster för Tarzan)

Lisa, jag har ett jobb och en familj att sköta också. Det tar tid att gå igenom 6000 bilder, välja dom bästa och anpassa formatet till hemsidan. Veckan före premiären hade det tryckta programbladet högsta prioritet, jag jobbade till 4-5 på morgonen vissa nätter när resten av ensemblen låg och sov. Hemsidan fick komma i andra hand just då. Därefter har jag haft en välförtjänt veckas skidsemester. Men fler bilder kommer så småningom. Hundratals!

2008-02-26 @ 13:37:21
URL: http://cannibal.blogg.se
Postat av: Anna

Olle: Alltså tjejen undrade ju bara! Varför svarar du henne så? En tjej som antagligen gillar Tarzan, det ska du väl vara glad över!? man ska vara rädd om sin publik.
Tyckte ditt svar lät lite hårt, men hoppas att det inte var så du menade.

2008-02-26 @ 14:40:57
Postat av: lisa

anna: tack, då var det inte bara jag som tyckte att svaret kändes hårt :S

2008-02-26 @ 15:02:47
Postat av: C

Alltså den här kvinnan, har hon ofta flera barn med sig och en barnvagn? För jag vet inte om det är jag som är konstig men jag har reagerat över en kvinna som alltid tycks vara på H&M samtidigt som mig (och mina vänner har också lagt märke till henne) hon har alltid så mkt kläder på armarna, och jag har nog aldrig sett henne gå FRÅN affären med några kassae, dessutom så ser hon inte sååå välbeställd ut att de kan handla så mkt så ofta liksom...(jag hade iaf inte haft råd med det o jag har bara ett barn)

2008-02-26 @ 15:54:19
Postat av: Olle (webmaster för Tarzan)

Lisa och Anna: Vet inte varför ni upplever mitt tidigare svar som hårt? Jag förklarade på ett rakt och sakligt sätt varför bilderna ännu inte ligger ute på hemsidan och hoppades att ni skulle ha förståelse för att jag bara är människa, och att det här med Tarzan är något som i princip alla utom Emil gör på fritiden utöver sina vanliga jobb.

Jag har balanserat på gränsen till utbrändhet de senaste veckorna, mest pga hård stress i mitt civila jobb, men det blir ju inte bättre av att man dessutom har fritidsintressen som är så krävande som en musikalproduktion är. Och jag har höga kvalitetskrav på det jag presterar - hellre långsamt och bra än fort och fel. Då blir jag förstås lite irriterad när det kommer folk jag aldrig träffat och begär att jag ska jobba ännu hårdare.


Det blir inga bilder i kväll heller, för i natt ska jag jobba över på mitt civila jobb (det blir minst 12 timmars jobb idag). Men bilderna kommer när det lugnar ner sig. Var snälla och ha lite tålamod och förståelse.

2008-02-26 @ 16:54:29
URL: http://cannibal.blogg.se
Postat av: C

Men hallå!!!!!Olle Är detta en sida att argumentera om sånt. Skärpning. Zara vännen. Ja det finns många konstiga människor. Damen i fråga är just en sån skum typ. Bra sagt av det gravida bitädet. Du och Emil är fantastiska i Tarzan. Lilla Ängla är en av de sötaste jag vet. Kram C

2008-02-26 @ 17:18:30
Postat av: Anna

Olle: Du skriver att du blir lite irriterad när folk
du inte känner kommer och begär att du ska jobba ännu hårdare.

Varken jag eller Lisa har väl begärt eller sagt att du ska jobba hårdare???

Det var väl så du tolkade det isåfall.
Lisa , som jag för övrigt inte heller känner, frågade ju bara när bilderna kommer. Antagligen längtar hon väl,liksom jag att få se bilderna från premiären.
Jag har nämligen köpt biljetter och längtar verkligen efter att få gå gå och se Tarzan. Och det är lite det jag lever för just nu, då mycket annat känns jobbigt.
Att du har varit på gränsen till utbrändhet är ju knappast något jag (vi?) känner till, då jag inte känner dig. Men tycker naturligtvis att det är trist isåfall.Och Jag har tålamod och förståelse,för att saker tar tid men kunde ju inte veta hur du har det civilt och privat?! Du borde väl ta det som en komplimang att vi kollar sidan och längtar efter bilder.
Men förlåt,för att man undrar och gillar det ni gör:(

2008-02-26 @ 17:33:06
Postat av: Anna

Zara, ber om ursäkt att det blev en diskussion på din blogg. FÖRLÅT!

2008-02-26 @ 17:36:04
Postat av: Olle

Svar till Anna: Jag var inte alls irriterad i mitt första inlägg, där jag sakligt och utan känsloutbrott förklarade varför bilderna dröjer.

Däremot blev jag irriterad när två personer kritiserade mitt svar och kallade det hårt, vilket det inte var.

Svar till C: Diskussionen om Tarzans hemsida här på bloggen inleddes inte av mig, men eftersom jag är ansvarig för hemsidan kände jag mig tvungen att svara. Zara har ju inget med hemsidan att göra. Om ni har frågor om hemsidan finns det en gästbok där också, och direktlänk till min mail. Ni är dock inte dom enda som frågar om fler bilder, jag har fått mail eller telefonsamtal varje dag denna veckan. Bilder kommer, men jag är inte Stålmannen. Jobb och familj går före.

2008-02-26 @ 18:45:04
URL: http://cannibal.blogg.se
Postat av: Olle

PS: Jag är inte Stålmannen, men jag känner Tarzan! :-)

2008-02-26 @ 18:46:28
URL: http://cannibal.blogg.se
Postat av: Ellinor

Gör ni?:) Vad för er hit?:)

2008-02-26 @ 19:12:49
URL: http://sharpen.blogg.se
Postat av: Ellinor

Jaha vad kul:)
Ni får höra av er om ni har tid med en fika eller nått:)

2008-02-26 @ 20:28:07
Postat av: Olle

Nu ligger mingelbilderna ute. Dags att åka tillbaka till jobbet. God natt!

2008-02-26 @ 21:12:07
Postat av: mia

ha ha, va irriterande! :D

2008-02-27 @ 11:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0