Dansbandsmecka

Håll i hatten för jag har varit i dansbandets mecka- Malung och självaste dansbandsveckan!
Vi hade äran att få framföra en låt under guldklaven (typ som grammis, fast för dansband).
En trevlig tillställning som sändes på radio P4.

Vi började vår resa lördag kväll för att övernatta i Karlsborg. Upp tidigt nästa morgon för att köra till Malung.
För er som inte åkt bil med Emil ska jag nu berätta att han ALLTID måste ta minst en power-nap på sina resor. 
Dom naparna kan vara rätt så dryga för den som åker med.
(värsta ggr var när jag, Ängla som då var bebis, min mamma och syster skulle till Ullared. Mitt i skogen stannade Emil, drog ner sätet så att mamma knappt fick plats & somnade. Där satt vi och kollade på.)
Men denna gången var jag förberedd, så jag hade en handduk som filt, vecko revyn & nagellack!



När vi väl var framme sound checkade vi med bandet, wow vilket band & vilket ljud!
Kan väl säga att jag var en aningens nervös, alltid pirrigt att uppträda inför endast musiker!
Sedan var det bara att dra till hotellet för att svida om..

Det var en trevlig tillställning, men god mat och uppträde!
Ännu trevligare var dett att Lasse Stefanz vann båda kategorierna dom var nominerade i:
● Årets dansband
● Årets album
Tur att åtminstone Lasse var på plats för att ta emot dessa priser.

Vårt uppträde gick super bra. För er som vill lyssna kan ni göra det på www.sr.se söndag kl 19:30
(vi uppträder en bit in i programmet)

    
Programledaren Tomas med sin sidekick Nor.    Rolle var där :)

       
äntligen fick jag ett ansikte av Patrik från "Patriks Combo"  Sonja var på plats

     
Prisutdelare: Janne Josefsson                 Lasse med guldklavarna

Kvällens snyggaste buss :)



Kommentarer
Postat av: carro

de va väl ungefär som våra resor till sunne ?? :D

2008-07-15 @ 12:54:17
URL: http://caroline79.blogg.se/
Postat av: carro igen..

jag hittar inte er i sändningen från malung...

2008-07-15 @ 13:05:25
Postat av: charlotte

Jag lyssnade på pogrammet och måste säga att ni sjung otroligt vackert tillsammans!

2008-07-15 @ 22:30:41
URL: http://tegenmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0