Midsommar

midsommar-w200.gif

 

I morgon har jag beställt strålande sol ☀, men det har väl ni oxå hoppas jag!? (ju fler desto bättre)

Jag vill inte vara med om en midsommar till med "hällregn", för så var det förra året.

Midsommardansen blev tom inställd-katastrof! Gör dom det ska jag personligen klaga till dom som har hand om  det. Hört talats om regnkläder kanske? Är det midsommar dansar man och någon spelar dragspel! Eller hur?

 

Kransen till ängla är inhandlad (Nej, jag gör ingen själv! tiden räcker inte till!). Den är super fin.

Bordet är förberett & dekorerat!

i morgon ska jag bara köra över med dammsugaren å moppa sedan är det midsommar för hela slanten.

 

Så vad står på schemat:

 

☀ Jag vaknar upp med att solens strålar värmer mitt ansikte

☀ Städar undan de sista

☀ Vi gör oss sommar vackra :)

☀ Niklas, Liam & Benji kommer och vi dansar runt stången med barnen i byn precis i parken utanför dörren

☀ Paula (mamman) kommer hem från jobbet (vilken tur att man slapp jobba!) och jag bjuder på midsommar lunch

☀ Vi beger oss till en fest i byn där de blir dans, lek, grill, nubbe, och en fortsatt trevlig kväll i sommar värmen

 

Vad ska ni göra?

 

TREVLIG MIDSOMMAR ALLA BLOGG LÄSARE!

 


Kommentarer
Postat av: Olle

Dammsugaren? Gräsklipparen menar du väl? Eller räknar du med regn... ;)



Själv ska jag påbörja projekten med att olja bräder till min nya brygga och snickra nya innerväggar, så att alla barnen får egna rum. Har varit och köpt material till alla sommarens snickarprojekt idag. Men lite lax och nubbe med min syster, svåger och mamma lär det ju bli på midsommarafton (jag äter inte sill).

2008-06-19 @ 22:04:46
URL: http://cannibal.blogg.se/
Postat av: Eva

Glad midsommar till dig o din familj! O visst ska vi ha sol, jag beställde oxå det!

2008-06-20 @ 10:50:33
URL: http://kumlisenskortmakeri.blogspot.com
Postat av: Eva-Marie

Hoppas verkligen att er midsommarafton blev fin. Vi firade med min syster ute på Hedentorp. Exakt kl.14 när dansen skule börja - då kom regnet!! Ösregn. Vi avvaktade minst en halvtimme innan dragspelaren ville ge sig ut. Fortfarande i duggregn dansades Små grodor mm. Vi var ganska fuktiga när vi kom hem - och DÅ sken solen. På kvällen tog vi det säkra före det osäkra och åt inne! KRAMAR

2008-06-21 @ 22:04:21
URL: http://www.metrobloggen.se/evaM

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0