städa, städa varje fredag..

... å så varje jul, de tycker jag e kul :)

Nej riktigt så är det inte, men städa gör jag. Ängla är med farmor & farfar idag så man får passa på.
Jag fattar inte hur fort de blir stökigt / smutsigt i vårt hus (fler som har samma problem?).
Varje gång jag har städat säger jag tydligt "Nu får ni hålla det så här fint, hör ni de!" :)
Lyckas jag? NEJ! Ängla som just nu har dille på läppglans kletar de överallt (jag gömmer dom, hon hittar dom!)
Emil har väl aldrig varit speciellt ordningsam, å inte gillar han att städa heller! Detta fenomen har Ängla typiskt ärvt av honom. Så här hemma får man springa runt som en annan städtant. (tur han är bra på andra saker som ar lägga tak & renovera.) Förr var jag oxå en slarver (fråga min mamma som var tokig många ggr), men någonstans på vägen har jag börjat tycka om ordning & reda. Kanske blev det så när jag själv blev mamma? Men erkänn, finns det något bättre än när huset är ny städat? Älskar det. Tyvärr håller det som sagt inte speciellt länge här hemma, så man får njuta fort.
Nej, får väl ta och bära upp dammsugaren på ovanvåningen nu så jag kan njuta av min lediga dag & ny städade hus i eftermiddag/kväll!

Trevlig helg på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0