soppa

Vilken passande dag att laga soppa på! Det är verkligen ruggigt väder,det blåser och det ser ut att börja vräka ner vilken minut som helst. Jag har gjort den omtalade köttfärs soppan som alla pratar om på jobbet :)
Receptet kommer från en god vän till mig. Det var en väldigt kryddstark och matig soppa..
Ja, ja kul att läsa ok det!
Annars har jag bara jobbat idag, hänger efter lite efter PR veckan. Trött som attans!
Har dessutom haft ett ex antal beställningar på mina smycken, vilket är fantastiskt såklart.
Ja just nu är det rena turen att så många tycker om dem, för vi ska nämligen ut & resa å herregud vad vaccinationer kostar!
Bara "mag-drickan" för mig & Ängla kostade 1000 spänn! Då är inte sprutorna och Emils mag-dricka inräknade i det.
Inte nog med att resan kostar! Apotekaren var en riktig försäljare som försökte få mig att köpa både det ena och andra som kunde vara bra att ha med sig :) Han menade bara väl men det kändes så komiskt. Vem vet,kanske hade dom en tävling om vem som hade mest mer försäljning? :)
Fick i alla fall med mig ett par våtservetter som var bakteriedödande. Ni som följer min blogg vet hur rädd jag är för att bli magsjuk!! 
Ja kom på nu när jag sitter och skriver om detta att jag inte berättat att vi ens ska åka,eller vart.
Men det berättar jag en annan dag ;)

Nu ska jag hänga tvätt, fixa ett smycke & sedan kolla på IDOL!

Kommentarer
Postat av: mamma

hallo,jag vet,,,,svindyrt dom vet vad dom ska ta betalt..Kan du lägga ut receptet på soppan??mitt halsband???puss

2008-09-10 @ 21:06:11
Postat av: carro

Skriver här åxå så du inte missar det..

TACK för den fina klänningen som kom med posten idag!!! Det hade ni absolut inte behövt. Skithäftig va den!! :D

Kram Carro John o Lilly

2008-09-10 @ 21:44:12
URL: http://caroline79.blogg.se/
Postat av: Linda

Usch, vad tråkig jag känner mig....min första kommentar på din sida och så måste det vara om recept...Vill du lägga ut receptet så hade jag blivit superglad:) Älskar heta höstsoppor, en av anledningarna som gör hösten bra...soppa och ljus!!

Tycker om att komma in och titta på dina smycket...De är väldigt fina:)

Tack för en trevlig och personlig blogg.

Linda

2008-09-10 @ 22:42:21
Postat av: Marie

Hej!

Jag kikade in lite på din blogg och såg att ni varit i NY! Jag och min man ska dit om ca 3 veckor och jag tänkte fråga om du kan tipsa om bra shopping och sevärdheter och vart dom spelade in Sex and the city =) Ha det så bra!!

// Marie

2008-09-11 @ 08:59:00
Postat av: HeLeNa

Hej!

Va skumt att du skrev om just Magmedicin, Johan & ja klunka i oss en Magmedicin igårmorse & ja tänkte precis som du, för oss gick det på 1000 spänn per skalle för spruta & magmedicin. Vi åker till Egypten 30 september o e borta 15 dagar! =) Vart ska ni åka?

KraaaM!

2008-09-11 @ 14:47:13
URL: http://hellur.blogg.se/
Postat av: Zandra

Ja det vet jag, tänkte mest på att det är vanligast med namn ;) Jag vill gärna besälla.. bara texten som fattas :=) får fundera, du har inget bra förslag? :) Ja, allt är bra.. var o såg mamma mia igår, glad än idag! :) allt bra med er oxå? Kramar

2008-09-11 @ 15:54:45
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: Olle

Det är inte säkert att det hjälper med drickvaccin, Jonas blev ju skitdålig ändå, vad jag hört. Vår familj hade inte tagit något sånt, bara gulsot-sprutan, och vi slapp ändå undan med lite diarre som visserligen var irriterande men som inte påverkade semestern nämnvärt. Man gick när man behövde, sen gick man tillbaka och badade. Det är nog viktigare var man går, vad man äter och hur man sköter handhygienen.



Vi höll oss på hotellet och stranden för det mesta. Och när vi hanterat kontanter tvättade vi oss med alko-gel (pengar samlar enorma mängder bakterier, särskilt i varma länder).

2008-09-11 @ 18:22:00
URL: http://cannibal.blogg.se/
Postat av: Carina Persson

Hej vännen!



Kan du inte maila mig receptet på soppan? Den låter god och både barnen och jag älskar soppa. Please?



Hoppas att ni mår bra. Hälsa Emil och pussa Ängla.



Kram från Carina och barnen

2008-09-13 @ 00:00:30
URL: http://metrobloggen.se/carina6969

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0