FeL PoStLåDa!


Nu är vi framme i Karlsborg hos Mamma m familj.
Vi ska vara här nu till Nyår & lite till.
Så att jag hinner med alla i lugn & ro.
Det brukar bli ganska stressigt för mig att hinna med alla så att alla får sin beskärda del av oss :)

Tyvärr fick jag ett tråkigt meddelande.
Några ungjävlar (ursäkta mitt språk) har sprängt vår postlåda!
Hela botten är borta.
Så nu blir det extra arbete & pengar till att fixa eftersändning till Maggan under tiden vi är borta, samt köpa en ny låda.
Men tack ska ni ha!!
Det var ju precis vad en småbarnsfamilj behövde lagom till jul.
TACK!
Vilken tur att vi vet vilka ni är.
Så när vi kommer hem igen kanske det knackar på er dörr!
Vet ni föräldrar om vad era barn sysslar med på kvällarna när dom är ute? Hänger i parken, röker, kör rally med mopparna, spränger postlådor?
Vad får man ut av att färdärva & vara elak mot andra människor?
Jag hoppas för mitt liv att mina barn aldrig kommer att beté sig så.
Jag har aldrig gjort det i alla fall.
Jag har alltid haft en stadig grund & empati för andra människor!

Som tur är så bor jag precia vid parken (där alla ungdommar i byn verkar hänga. Det är en lekpark.) och kan hålla koll på dem & nypa dem i örat om jag ser att dom skulle göra några hyss ;)

Självklart vet jag att man inte kan hålla koll på allt vad ens barn gör.
Men när det handlar om smällare tycker jag verkligen att man ska kunna lita på sina barn fullt ut innan man ger dem det. Denna gång var det "bara" en postlåda, vad blir det härnäst?
En hand,ett ansikte...

Spara ert barn/studiebidrag, för det kommer komma en räkning för eftersändning & ny postlåda.
Ni har jävlats med fel människor!


Kommentarer
Postat av: Carina Persson

Men fy fan rent ut sagt. Vilka jävla ungar det finns! En del har inget annat att göra än att förstöra för andra. MEn du Zara, kan du inte be Maggan och hennes man att köpa en ny låda i morgon så slipper du åtminstone eftersändingen? Eller du kanske inte vill ha posten i lådan nu när ni inte är hemma och detta har hänt? Tur att du vet vilka det är, för de ska inte tro att de kommer undan med vad som helst. Här där vi bor där bor två bröder, 12 och 15 år gamla, som också ägnar sig åt sådant. Jag vet inte hur många gånger de smällt ägg på våra fönster och det sista som hände var att jag fick ett luftgevärsskott på rutan på vår inglasade balkong så rutan sprack. Det är tjocka, stora fönster som inte är så billiga. Men i det fallet hjälper det inte att prata med föräldrarna för pappan är lika ding. När jag pratade med honom så fick han världens frispel och började skrika och gapa på mig och kalla mig en massa fula saker. Två dagar senare blev min 9-årige son hotad till livet av dessa två bröder. De är nu anmälda, med all rätt. Hoppas att det löser sig och du: Gå till föräldrarna och skicka räkning för annars lär de sig aldrig.



KRAM!

2009-12-26 @ 23:20:06
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: Therése

Shit vad tråkigt. Jag har hört smällar hela kvällen, men man hänger ju inte i fönstret och tittar för det. Jag får kanske gå ut och kolla våra lådor ocså. Förra ret sprängde de Karins (frissans). I år har Peter fixat nya likadana lådor till Karinoch oss, med namn och adresserna på. Skulle vara så jävlal typiskt att få dem sprängda.

En vacker dag får "fel" (eller rätt om man så önskar) snubbe tag på dem när de gör så här, och då kommer de inte tycka att det är så roligt längre...

2009-12-27 @ 02:27:58
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: MO

Fan vad häftigt, det e ju precis som förr på tidiga 1980 talet. Då gick vi från låda till låda ´å sprängde dem med chinapuffar,riktiga pojkhyss.



Zara!!! Låt pojkarna fortsätta, jag betalar din låda..

2009-12-27 @ 03:20:46
Postat av: Marie

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta över förra inlägget. Hur jäkla svårt ska det vara och förbjuda raketer. Tänk alla djur som är livrädda i flera veckor. Hunden vågar inte gå ut för allt smällande. Och snacka om alla skador det kan bli. Skicka räkningen till föräldrarna för det är ju dom som gett ungarna raketerna och det är lika straffbart som langning...

2009-12-27 @ 09:10:45
Postat av: Marina

Visst kan man inte hålla koll på allt ens barn gör men man får banne mig inte vara så blåögd och naiv att man tror att de aldrig gör otillåtna saker. Vi har ju två tonåringar och vi bor på landet utan andra tonåringar i närheten så vi är ju ganska förskonade. De är inte ute på kvällarna och de tränar mycket så de har inte så stort behov av "annan spänning". Vi tillåter inte övernattning efter "helgträffar" utan hämtar alltid hem och vi har telefonkontakt under kvällen också, då hör man hur hon/han låter och man hör bakgrundsljud (det är ju mest 15-åringen som är på filmkväll tex). Men visst måste även vi prata och prata och åter prata om (och visa) empati, rätt o fel, ansvar mm mm. Smällare vill 13-åringen ha men det blir endast ett par stycken och de smälls bara på nyårsfton vid 12-slaget TILLSAMMANS med maken i huset.

Många föräldrar abdikerar från sin föräldraroll när barnen blir tonåringar, då vågar eller orkar helt enkelt inte längre. Sorgligt! Jag hör många föräldrars resonemang (på jobbet, på föräldramöte ...) och det är rent skrattretande hur naiva och godtrogna många är.

Jag hoppas ni slipper sånt här fler gånge roch att föräldrarna till dem som gjort det får reda på vad som hänt.



Ha det bra där ni är nu! /Marina

2009-12-27 @ 10:46:03
Postat av: frida

usch! Men vilken söt brevlåda :D



kolla gärna min blogg : Fridaismyname.blogg.se

2009-12-27 @ 13:45:26
URL: http://fridaismyname.blogg.se/
Postat av: färlövsbo

ja jag kan bara hålla med er.det är så jä..... onödigt 5 gånger nu på rad har vi fått vår låda sprängd. tyvärr så har vi inte upptäckt vem eller vilka det är.

2009-12-27 @ 13:49:34
Postat av: Marie

Vad finner man för kul i att spränga postlådor??? Ja all annan förstörelse också för den delen! Bara en massa onödigt jobb och pengar! Måste vara grymt olyckliga människor som gör sånt!

Hoppas ni kan njuta lite ändå av er resa!

Ha det gott! Och hoppas på ett gott nytt sång-år!;-)

2009-12-27 @ 18:25:28
URL: http://www.marieskapar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0