Lucia



God förmiddag i stugorna :)
Hoppas ni haft en underbar Lucia helg.
Är inte den traditionen mysig? Jag älskar den. Även om det innebär att gå upp tidigt till dagis så älskar jag den. Den lyser upp det annars så mörka dagarna!

Jag fick även se ett lucia tåg på självaste Lucia dagen i Västerstad kyrka där jag höll julkonsert igår.
En underbar konsert som verkligen bringade julkänsla.
Det är viktigt att vi stannar upp en timma i julstressen ibland.
Ett perfekt tillfälle är just att ta sig till kyrkan och lyssna på julkonsert.
Bättre rum för att koppla av i finns inte!

Jag var dock sjuuukt nervös inför just detta, att sjunga för en fullsatt kyrka.
Man kanske kan tro att om man uppträtt för fullsatt globen & 3 miljoner tittare så borde man inte vara det. Men det är i alla fall jag.
Det är stillsamt, naket & ska låta vackert!
Men så roligt det var ändå.
Att få sjunga ihop med en stor härlig kör av vuxna & barn!

Det härligaste ögonblicket i går var när jag tillsammans med kören & Jonas på piano sjöng denna raden ur "Do they know its christamas time":

"Feed the world, let them know its christamas time again!"
Det gav mig otroligt mycket energi!

Tack Jonas, Carina & Västerstads kyrkokör. Samt barnkörerna "Konfetti & Grafitti"

Kärlek! ♥

Kommentarer
Postat av: Zandra

Vacker lucia, fina söta Ängla!

Låter som en mysig stund i kyrkan, härligt. :)

Saknar er alla, hoppas vi ses inpå det nya året!

KRAAAMAR

2009-12-14 @ 13:18:24
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: amandaaamanda

vilken söt lucia :)

2009-12-14 @ 13:21:15
URL: http://dotteralberta.blogg.se/
Postat av: JenU♥

Söt bild =)

2009-12-14 @ 13:26:42
URL: http://saavefors.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vilken fin Lucia hon är..Längtar tillbaka när ni var små o lussade..puss

2009-12-14 @ 13:45:21
Postat av: Marie

Tack själv!

Det var en härlig tillställning att få sjunga tillsammans med dig. Håller fullt med dig om raden i sången! Det är verkligen med dubbla känslor man sjunger den låten!

Kram o God Jul från Marie o Klara

2009-12-14 @ 15:18:34
URL: http://www.marieskapar.blogspot.com
Postat av: Camilla

Ett stort tack från Wilma och Camilla oxå!

Wilma's kommentar....Säger Zara att jag kommer bli stjärna, så ska jag bli det...Kramar o en riktigt God Jul

2009-12-15 @ 10:30:10
Postat av: hanna andersson

hej

du var jätte bra i söndags, det var jätteroligt att sjunga med dej. Fotot som min mamma tog på mej o min bror (som oxå sjöng i barnkören) tillsammans med dej blev mycket bra =)

Tack för en härlig kväll, hoppas vi ses igen.

God Jul & Gott nytt år önskar Hanna o min familj.

2009-12-15 @ 19:03:04
Postat av: Harriet

Vilken underbart VACKER Lucia...du är Ängla:=)

2009-12-17 @ 15:22:05
URL: http://kyolaba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0