rep & gig

Tiden går & snart är julen här. Eller här är den väl redan, men jag syftar på den stora dagen med stort J!
Och jag hinner ingen vart.
Eller jag gör en massa, men inte av alla de "måsten" som julen innebär.
Klapparna är klara, men städning, matlagning, tomtar & granen & allt det där har jag fortfarande kvar på schemat.


(grymt duktiga musiker!)

I går var vi inne i stan för att repa till dagens gig som var i Furoboda. Skolan hade julavslutniing. En skola för elever med funktionsnedstättning. En mer underbar publik får man leta efter.
Men det hade nor räckt med Emil.
För så fort vi äntrade scenen skrek ett antal "Jag älskar dig Emil!"
Han har varit där mycket & showat för dem, det sätter sina spår om man visar dem ödmjukhet!
I alla fall, efter repet (Tack snälla MALIN som promenerade med barnen under tiden) begav vi oss hemåt för matlagning.
Efter det bar det av på bio med Maggan & Pierre.
"MILLENIUM"
(Grymt bra!)
Barnen var hos Cilla & Ingvar som nästa vecka flyttar till Grekland.

Idag ringde min kl 6:15!
Måste gå upp så tidigt för att hinna med mig själv innan hela klungan ska upp ;)
Kl 9:00 skulle vi finnas på plats för soundcheck.
Efter en underbar spelning var min plan att åka hem & julstäda huset.
Den sprack!

På vägen hem skulle vi inom Förskolan för att överlämna våra julklappar till personalen på Änglas avdelning.
Där vankades det "drop in fika" som Ängla hemskt gärna ville gå in på.
Men det är alltid lika roligt att snick snacka med fröknarna som e toppen!
Men när vi var på väg hem var ju Älvin vaken, så någon städning blev det inte!
Får väl bli i morgon.

Nu blir det Ernst på TV4

Kommentarer
Postat av: Marina

Städning blir det inte mycket av här innan julen, bara sådär lite lagom. Om jag stressar innan julen så är jag som en snäsig, otrevlig surkärring på julafton och det vill INGEN. Jag sörsöker att bara göra det jag tycker om att göra. Fixar gärna fint med blommor tex. Det prioritetar jag.



(Tror absolut att jag hörde någon skrek "älskar dig också Zara!)



Ja, nu är det snart Ernst!

2009-12-18 @ 19:17:42
Postat av: Zandra

Åh l miss u! Ni är bäst, att folk (Ja jag oxå såklart) älskar er är INTE konstigt! <3

2009-12-18 @ 19:57:33
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: caroline

hoppas ni får en trevlig kväll..

2009-12-18 @ 20:05:11
URL: http://ledsensflikkastankar.blogg.se/
Postat av: Malin

Men självklart, det var bara mysigt. Världens gulligaste ungar :) hoppas att spelningen gick bra! kramar till er alla!

2009-12-20 @ 09:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0