De oskuldsfulla

De oskuldsfulla
Har legat i sängen och läst ut min bok "De oskuldsfulla" hela förmiddagen.
Jag kan varmt rekommendera den.
Boken handlar om 3 systar och deras uppväxt i sekten "familjen".
Har ni hört talats om den sekten?
Där profeterna & ledarna i sekten anser att sex med barn är gudsvilja?
Att en 3 åring kan få orgasm av en vuxen man eller kvinna!
Eller ska få det!
Det är inte så längesedan dessa flickor slog sig loss och sekten lever kvar.
Gömda och utspridda över hela världen.
Det är fortfarande en massa barn & ungdommar som lever med dessa sjuka vuxna.
Dom splittras från sina biologiska föräldrar eftersom barnen i "Familjen" är allas barn.
Barnen lever i tron om att det inte finns något annat liv att leva.
Att livet utanför familjen är en skräck värld!
I stället för att läsa Nalle Puh som kvällsaga får barnen läsa en bok om hur man har sex!

Ja, de finns många otäcka sekter och jag hoppas för mitt liv att mina barn
aldrig väljer den vägen eller någon annan jag känner..

Ikväll på tv 4 börjar den nya serien om Knutby, ännu än otäck sekt!



"Familjen (eng. The Family), tidigare Guds barn (eng. Children of God) är en nyandlig rörelse, ofta betraktad som en sekt. Rörelsen grundades i Kalifornien 1968 av amerikanen David Brandt Berg (kallad Moses David, född 1919 och avliden 1994), och därefter blev hans änka Karen Zerby (född 1946) gruppens ledare . "Revolution- for Jesus" var David Bergs tidiga slagord. Gruppen kom till Sverige i början av 1970-talet och fick medias uppmärksamhet 1973/1974 då dom förutspådde världens och i synnerhet USA's snara undergång p.g.a. kometen Kohoutek. Samma år började sektens kvinnliga medlemmar så att säga prostituera sig, det vill säga aktivt ta sexuella kontakter med män för att värva dem till rörelsen. De barn med okända fäder som kom till på detta sätt kallade dom "jesusbarn". Denna metod att värva nya medlemmar upphörde 1987.

All form av "fri sex" inklusive incest ska tillåtas inom rörelsen. Familjen förespråkar att kvinnor skall ha mycket sex för att skaffa många barn och enligt avhoppare från rörelsen skapedofili förekomma.[1][2]

Familjen är idag aktiv i en mycket liten skala. Sekten tror sig vara utvald och att dom är jordens sista chans att vi bli frälsta innan domedagen. "Spare the rod and spoil the child" används som ursäkt att slå barn och underkasta dem sektens regler och tankar."


Kommentarer
Postat av: Olle

Det stämmer att barn har egen sexualitet och kan få orgasm, därmed inte sagt att de skulle må bra av att ha sex med vuxna eller med varandra. Den sekten verkar ju helt sjuk. På tal om detta ämne, så ringde hustrun nyss och sade att de varnat på hennes jobb att pedogubben är ute på jakt igen. Så jag fick lämna min sovande bebis ensam hemma för att köra och hämta flickorna i skolan. Vågar inte låta dom gå, han har ju attackerat dem en gång redan. Men nu är dom hemma.

2009-02-12 @ 13:29:25
URL: http://cannibal.blogg.se/
Postat av: Christina

Det är hemskt att sådana saker existerar, men vad kan man göra åt det?



Morden i Knutby har ju inte fått någon vidare kritik dock. Tror inte att jag personligen orkar se den.

Ha en fin dag!

2009-02-12 @ 13:46:22
URL: http://aquila.webblogg.se/
Postat av: mamma

jA DEN BOKEN ÄR JOBBIG ATT LÄSA,men de är viktigt att alla får veta om det..Har en till bok till dig om en annan sekt..puss

2009-02-12 @ 14:44:14
Postat av: Zandra

Kanske ska läsa den, fast den är jobbigt..



Nu är jag nere o gör skåne osäkert btw.. träffas över en fika eller så? :) Kram!

2009-02-13 @ 11:16:23
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: Zandra

you´ve got mail! :)

2009-02-13 @ 13:29:22
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: Carina Persson

Hej vännen!



Jag har flera böcker här som också handlar om sekter. Alltså verklighetsbaserade berättelser. En som heter Jesusland, en annan bok om samma sekt som din bok handlade om, alltså den s.k. Familjen. Sen har jag ett par stycken om Knutby-morden och en om en tjej som lämnade Jehovas Vittnen i vuxen ålder efter att hon varit med sedan hon föddes. Och så min nyaste bok som kom ut i förra veckan. Den heter "Om det så skulle kosta mig livet" och är skriven av Margaretha Sturesson. Jag känner Margaretha Sturesson. Hon lämnade församlingen Kingdom Center (f.d. Kristet Center Syd) i Höör och mådde så dåligt att hon försökt ta sitt liv genom att skära sig 25 gånger. Hon blev inlagd på psyk med vak dygnet om i 1½ år. Nu mår hon bättre och har skrivit en bok om sina upplevelser. Jag känner henne därför att jag själv har gått på deras bibelskola på 90-talet och Margaretha Sturesson var då en av församlingens pastorer och en av mina lärare på bibelskolan. Det är mycket du inte vet om mig :-)



Hör av dig om du vill låna någon bok. Jag kan skicka på posten om du inte är i stan något. Jag har så många andra bra böcker också. Här skulle du kunna få böcker att låna så det räcker i ett år. Margaretha Sturessons bok skrev jag om på min blogg på Metrobloggen i förra veckan, så där kan du läsa mer om den.



Hoppas allt är bra med er. Hälsa Emil och Ängla.



Kram från



Carina och barnen



PS: Har ni fått in...du vet vad....

2009-02-13 @ 21:46:15
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: eva-marie

Vilken otäck bok det verkar vara! Jo, Guds barn har man hört om men inte Familjen. Det är riktigt skrämmande med alla sekter och anan religiös fanatism! tack för att du tipsade om boken.

2009-02-15 @ 20:01:44
URL: http://www.metrobloggen.se/evam
Postat av: sanna

Oooj, den vill jag läsa. Jag kanske ska beställa den. har du nån bra sida om vart man kan beställa hem den boken?

pusslove

2009-02-16 @ 22:18:16
URL: http://sanna88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0