Köttfärssoppa


Har precis ätit min goda soppa :)
Ja receptet är ju inte mitt från början, utan en väns. Men just denna har jag lagat & då är den ju min :)
Jag och Emil har tagit en liten promenad i den härliga solen.
Jag orkar inte gå så långt & fort, men känns bra att komma ut en stund.
Efter det kändes det underbart att värma upp lite soppa.

Recept:
 3-4 pers (jag får alltid över, perfa att frysa in)

300 gram köttfärs
3-4 potatisar
1 palsternacka
3 morötter
1 purjolök
2-3 msk Tomatpuré
salt
peppar
cayenne peppar

Riv rotfrukterna grovt.
Bryn köttfärsen.
Lägg allt i en gryta.
Häll i vatten så att det precis täcker.
Tillsätt grönsaksbuljong och tomatpurén + kryddor
Koka tills rotfrukterna blir mjuka.
Tillsätt skivad purjo de sista 5 min.

Serveras med Creme Fraiche & bröd.


Kommentarer
Postat av: Linda

Den låter jättegod....Får bli torsdags-soppan denna vecka...

Du har en jättefin mage:).... Bara sådär lagom:)

2009-02-17 @ 16:39:25
Postat av: Anki

Den är jättegod vi bytte ut köttfärsen till vegfärs.. Och det funkar lika bra..

2009-02-17 @ 17:11:19
Postat av: mamma

Hej den verkar god ska skriva av receptet.Linn äter inte soppa tyvärr så jag får göra något annat till henne..puss

2009-02-17 @ 21:58:38
Postat av: Anna_karin

hej



Lät god. Har skrivit av receptet ska bli kul att testa.. Är annars i en fas när matlagning känns segt så det blir kul med ett nytt recept

kram

2009-02-18 @ 08:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0