Tack Pappa!

Jag är faktiskt lite stolt över mig själv.
På en vecka ungefär har min tvättmaskin struntat i att ta upp sköljmedlet! Ja, hur skön och god luktande tvätt får man då!? Ja ni vet! Torr, fnöskig & ingen härlig sköljmedel lukt!
Jag började med att ta ut "kasseten" och gjorde rent den, ja den var ju inte grann direkt.
Det hjälpte inte. Ringde mamma som gav något tips, funkade inte! Öppnade den andra luckan där det krävdes skruvmejsel och gjorde rent, funkade inte! 
Tillslut fick jag säga till Emil: "Nu har jag gjort vad jag kunnat!"
"Ja, jag gör inget innan premiären" svarar han!
(hade det varit datan eller något annat som ligger han varmt om hjärtat hade fixats kan jag säga)
"Vi får ha lite fnöskiga kläder helt enkelt"
I sådana lägen vill jag skrika & gråta!
Jag måste ha en fungerande tvättmaskin. Herregud, jag tvättar minst en tvätt om dagen!
Testa lite husmorstips på nätet och citronsyra, men det funkade inte heller. 

Nä min själ tänkte jag, jag ger inte upp.. 
Så jag ringde pappa som berättade om de små, små hålen som sitter över själva skåran där man lägger i medlet.
Om det blir skit i dem så kommer inte vattnet som ska skölja ned medlet ut.
Pappa sa att jag skulle ta en ståltråd och greja runt i hålen.
"Har vi ståltråd Emil?"
"Nej, det får vi köpa" 
(efter premiären eller!)
Nä, in med mobilen som ficklampa och så körde jag runt med den stackars potatisstickan som blev krökt åt alla håll :) 
Körde på sköljning, men NEJ!
Samma procedur ett antal gånger, men NEJ!
Till sist tog jag en vatten sprej flaska och punkt sprutade vi hålen så att skiten lossnade.
Å vet ni vad!
JAG KLARADE DET ALLDELES SJÄLV!
(Ja, men lite hjälp av pappsen så klart! TACK!)

Kommentarer
Postat av: HeLeNa

Härligt Tjejen!

Har man gett sig F-N på nåt så går det! =)

2009-02-05 @ 10:04:00
URL: http://hellur.blogg.se/
Postat av: Johan R

Hörredu dra din sambo i örat lite! Det är manligt och fixa såna problem vetja! :D



/J

2009-02-05 @ 10:34:34
URL: http://johanshuvud.blogg.se/
Postat av: Johan R

PS. Du är stolt med all rätt, finns för många töser som ger upp i såna lägen!

2009-02-05 @ 10:35:11
URL: http://johanshuvud.blogg.se/
Postat av: anneli

Hej! Känner igen det där "Efter premiären" uttrycket. Börjar ett nytt liv då? Eller "Efter första helgen i april" uttrycket. Allt får man fixa själv.

2009-02-05 @ 11:38:23
Postat av: Morbror

Du tar ut hela kasseten, lägg den i en hink ett tag sen kan du spola av den under kranen. Då blir den som nt igen..

D är väl ett jobb för Emil va??

2009-02-05 @ 11:42:09
Postat av: Linda

Du har blivit utmanad i min blogg :D

2009-02-05 @ 12:42:46
URL: http://mamma0607.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Du är utmanad i min blogg om du vill :)

2009-02-05 @ 13:03:05
URL: http://jeanettemm.blogspot.com
Postat av: Olle

Känner igen det där. Dagen innan smygpremiären på Aida så satt jag och Patrik till kl 2 på natten och gjorde färdigt programbladet. Sen kom hustrun kl 05.30 och väckte mig och krävde att jag genast skulle stiga upp och koppla in en sladd som lossnat från TVn. Jag märkte i samband med detta att jag dessutom hade tappat rösten pga kraftig förkylning. När jag vägrade stiga upp började hon bokstavligen slå på mig och skrika att nu måste jag fan ägna mig lite åt familjen också, och inte bara åt mina egna nöjen. Det tog mig tio sekunder att hitta vilken sladd som hade lossnat. Men sen var det ju inte lönt att gå och lägga sig och försöka somna om, dagen var ju redan förstörd.

2009-02-05 @ 13:41:45
URL: http://cannibal.blogg.se/
Postat av: carina persson

Zara lilla! Du är duktig. Men Emil....han ska få skäll när jag ser honom :-) Skoja bara.



Att klara saker själv har jag ju fått lära mig sedan Peter dog. Man får skruva, rensa, laga trasiga leksaker, osv. Det är inte alltid lätt och jag har kastat många saker i golvet och många skruvmejslar har farit här. Men jag har klarat det, tack vare att jag är envis. Du är välkommen in i min nya blogg för att se vad som händer i våra liv. Just nu är det tufft. Jag fyller 40 på söndag och har ingen lust och ingen ork till att fira. Men det kommer folk så vad har jag att välja på??



Hälsa "efter-premiären-Emil" och lilla Ängla.



Kram från



Carina

2009-02-05 @ 13:54:27
URL: http://metrobloggen.se/carina6969

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0