BVC

Ja, mitt förra inlägg berörde, de kan jag förstå.
Men även om de som sagt det inte menade illa (för det vill jag inte tro) så måste alla veta att det inte är okej att kommentera en kvinna bara för att hon är gravid.
Jag tycker det är fantastiskt att de växer ett liv i min mage, men trivs inte med feta lår och finnar överallt.
Därför vill jag inte höra det hela tiden, punkt slut!
Nog om det och tack för era söta kommentarer!

Idag var vi på vårt första besök hos barnmorskan.
På första besöket innebär det mest en massa pappersarbeten och prover som ska tas.
När jag väntade Ängla fick man lyssna på hjärtljud men det har dom slutat med nu.
Jag frågade varför och det berodde på att det är svårt att hitta hjärtljuden vilket gör mamman otroligt orolig.
Jag berättade att jag var lite orolig för att det är tvillingar eftersom vi behövt lite hjälpmedel denna gången som ökar risken för just tvillingar. Att jag sedan fått mage tidigt och det mediumet sa gör ju inte saken mindre oroligt.
"Jo det kan ju hända med de tabletterna men de får vi se i v 18 på ultraljudet"

När jag senare skulle ta blodtrycket och låg på en brist sa hon:
"Ska vi lyssna på hjärtljuden?"
Gissa om vi ville...
Efter lite letande hörde vi de små underbara ljudet av ett litet hjärta som slår fort fort..
Finns inget härligare..
När hon var färdig med det sa hon:
"Nej, ja beställer en tidig tid för ultraljud till er så vi får veta om det är en eller två"
"Ja ha sa jag, vadå  tror du att det är det eller"
"Nej, jag klan inte tro något men det finns en risk och jag vill inte att ni ska behöva fundera."
Så nästa fredag ska vi få ett tidigt ultraljud för att se om det är en eller två bebisar i min mage...
Hi hi, vad spännande,
Ena stunden tror jag att det är två och i andra att det är en..
Men mest tror jag att det är en, men det ska bli skönt att få veta och inte fundera mer på det.

I alla fall så kommer bebisen den 10 Juli (2 dagar innan min födelsedag)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt o höra att allt växer o mårdär inne... Ser med spänning fram till nästa vecka för att höra om det är en eller två bebisar i magen... ;)

2009-01-12 @ 21:40:54
Postat av: Anonym

Härligt o höra att allt växer o mårdär inne... Ser med spänning fram till nästa vecka för att höra om det är en eller två bebisar i magen... ;)

2009-01-12 @ 21:41:57
Postat av: natalie

Gud va härligt, Zara. Kan tänka mig att det är jobbigt när folk kommenterar så hårt, folk är ganska känslokalla nu för tiden. Du är alltid snygg, det vet du ;)

2009-01-12 @ 21:51:37
URL: http://chamli.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej Zara! Får man fråga vad för hjälpmedel ni behövt denna gång? (Blev nyfiken när du skrev så) Hoppas du inte tar illa upp av frågan! Förresten, vilken fin tröja/tunika du hade på grammisgalan!!!

Mvh Anna i Sthlm.

2009-01-12 @ 22:15:55
Postat av: Maria Bredin

Om bebisen kommer på din födelsedag så får du en toppen present ;) Min mamma o mormor har samma födelsedag

2009-01-12 @ 22:16:38
URL: http://mariachen.blogg.se/
Postat av: mamma

De är så spännande tror att det är två,vet inye varför det bara känns så..Längtar till nästa fred..puss

2009-01-12 @ 22:24:27
Postat av: Therese

Håller med Dig om att många kan vara jäkligt obetänksamma med vad de vräker ur sig när man är gravid. Jag hade ett standardsvar när nån lite klumpigt påpekade att jag var "stor som ett hus" eller hade "lagd på mig ordentligt"...

"Ja visst har jag det. Jag är graid, vad är DIN ursäkt?"

Därefter brukade de inte säga så mycket.

Lycka till på ultraljudet!

2009-01-13 @ 06:57:02
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej! Vad härligt det låter!! När vi var på första besöket när vi väntade Ella så fick vi också till slut lyssna på hjärtat. Vår barnmorska sa att anledningen till att man inte fick lyssna så tidigt var att det kunde påverka fostret om det var en kille: Han kunde bli vänsterhänt!

Låter det knäppt eller?!

Kram på er.

2009-01-13 @ 16:47:18
Postat av: Zandra

Hej vännen!

Hoppas allt bra med er! :)

Roligt att se bilder från grammis. härligt att Kevin är så trevlig och go som han verkar. Jag beundrar vekligen honom. :)

Då vet ni snart om det blir en el två små troll i din mage. (du är jätte fin med din mage btw :)) spännande!



Ha det så bäst gumman. hälsa Emil och Ängla med en kram från mig. så hörs och ses vi snart. :)

och du föresten, kika in i min blogg, finns en interjvu med mig där! :)



Puss o kram!

2009-01-13 @ 18:20:19
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: Sodia

2009-01-13 @ 19:54:48
Postat av: Sofia H

Det är säkert två små godingar i din mage=). Spännande. Det skiljer bara ett par veckor mellan våra bebisar, vi har BF 29 juli=). Lycka till. Många kramar från hjo

2009-01-13 @ 19:58:58
Postat av: Eva-Marie

Vad spännande! Förstår att du ser fram emot ultraljudet. Tänk om du lyckas pricka in din egen födelsedag för förlossningen... Både Joel och Love hade exakt samma beräknade datum - men Love lyckades vänta en vecka så de fick varsin födelsedag! KRAMAR

2009-01-14 @ 00:16:41
URL: http://www.metrobloggen.se/evam
Postat av: Ellinor

Åh vad spännande, är glad för eran skull!

2009-01-14 @ 15:27:51
URL: http://sharpen.blogg.se/
Postat av: jennie

Hej!

Du och jag har gått ungefär lika långt i våra graviditeter! jag har som du oxå tagit pergotime och inne i min mage bor det två bäbisar!!!

Från början kände jag mig deppig och ledsen, men nu är jag hur glad som hellst och håller mina tummar hårt för att det ska gå vägen! jag har lite i bagaget som gör att jag inte vågar ta ut nåt i förskott...

Lycka till med allt och kram på dig=)

/Norrland

2009-01-14 @ 22:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0