Amning

Om amning:

(först och främst, jag känner mig bättre och jag och ängla har klarat av bebbarna bra än så länge. Tack för fina komenatrer.)

Egentligen tycker jag väldigt mycket om att amma. Jag har mycket mjölk och ammade Ängla i 8 månader då hon själv valde att sluta. Ängla vägrade att ta flaska så det var lönsöst.

Men när det gäller två så är det nog mer ovanligt som ni skriver att amma fullt hela tiden. Man behöver ju inte ta bort det helt när man har mjölk att erbjuda. Men man kanske måste variera. Ska prova det i alla fall om det inte blir bättre. Att sitta och amma en hel natt är inte vad jag kommer att göra. Som ni skriver, det finns ett barn till i huset.

Jag känner att jag även vill ha möjligheten att ge flaska om vi tex ska på stan eller gå bort. Denna stad erbjuder inga amningsrum eller ngt sådant. Å fläka fram båda brösten och hitta ett bra ställe att sitta på tänker jag inte göra! Vill ju kunna ha ett normalt liv ändå. Självklart så menar jag inte just nu då dom bara är 1 vecka gamla, men senare.

Nej, nu har jag ammat, bytt blöja & nu ska jag fösröka få mig & Ängla lite mat innan det är dax för nästa runda..

 


Kommentarer
Postat av: mio

Jag tror att jag har suttit och ammat emelie överallt i hela Lysekil just för att jag aldrig kunde gå hemifrån utan henne.

En gång när hon var åtta eller nio månader följde jag med ett par tjejer till krogen, vi tänkte att om jag pumpar och det inte finns nån "tutte" så måste hon ta flaskan.

Men när jag kom hem och hon såg mig så ropade hon: Tutte! Jag hade som tur var inte druckit någon alkohol så hon fick sin vilja fram och somnade..

Hennes pappa berättade att hon hade skrikit hela kvällen efter mig och vägrade nåt annat.

När hon var ett år slutade hon av sig själv på samma gång som jag tyckte att det räckte.

2009-07-16 @ 17:44:34
URL: http://metrobloggen.se/emilfan
Postat av: HeLeNa

Tänker mycket på er!

KraMaR HeLeNa

2009-07-16 @ 17:56:41
URL: http://hellur.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Du bestämmer själv vad som är bäst för dig och din familj.. Mår inte du bra mår inte barnen heller bra. Amning i all ära men känns det som att det inte funkar så är det inget fel med ersättning..

Oscar och Matilda fick ersätting och bröst mjölk till de var 3 mån sen blev det bara ersättning och de har klart sig bra..Kram

Kram

2009-07-16 @ 19:30:43
Postat av: Therese

Amningen funkade inte för mig så Bella är flaskbarn. Hon fick bröstmjölk på flaska så länge det fanns nåt, sen blev det ersättning. Hon har alltid varit ett friskt och piggt barn så man ska inte känna att nåt är "fel" bara för att man inte klarar av att amma dygnet runt.

2009-07-16 @ 20:03:55
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej! Tycker att det är lite synd att man inte har något bra ställe att amma på i stan. Jag var inte så förtjust i att visa upp mina bröst för världen när jag ammade, så jag gömde mig hos Rebecca eller i bilen!

Fick tillslut fylla på med ersättning, för min lilla plutta orkade inte suga i sig så mycket som hon behövde. Så gör det som känns rätt, det är viktigast att dina små mår bra!

Kram

2009-07-16 @ 21:57:41
URL: http://ellasmat.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej

Du kan ju prova ge dem ersättning på kvällen innan de somnar för natten så brukar de sova längre.

Bara ett tips.

Kram

2009-07-16 @ 22:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0