Kräk & bajs

I går vaknade jag relativt utvilad, så skönt när dom sover bra!
Älvin har ju dock visat att han har en del ont i magen, stackars liten!
tyvärr fick jag åka in till akuten pga av ens ak som är lite för äcklig att skriva om, men det handlar om saker som sker efter en förlossning. Befarade det värsta, att man skulle bli inlagd igen men allt såg bra ut.
Fick några tabletter bara som jag ska ta i 3 dagar.

När jag väl var hemma igen började vi inreda barnrummet som är klart :)
Så roligt!
Ska visa bilder sen.

Efter det slog vi oss ned i soffan med Lördags snax för att kolla på Sommarkrysset!
Barnen sov sött & vi fick väcka dem runt 23:00 för kvällsmålet.
Men då började cirkusen :)
Älvin spydde ned hela sig, sängen & Vilda!
Han bajsade, spydde igen, pruttade, spydde igen!
Å inte nog med det så fick jag kramp i hela magen.
Snacka om kaos :)
Men jag fick sova och Emil var uppe med Älvin som fortfarande inte kom till ro.
(vad gjorde jag utan Emil?)
Sedan har dom väl sovit okej resten av natten men vakande tidigt igen.
Upptäckte då att Älvin blivit förkyld :(
Å vi som lyckats hålla det borta i över en vecka å så åkte han dit nu!

Det slutade med att jag & Älvin gick upp.
Har badat honom och nu sover han i sin babysitter.
Skönt för honom!

Själv ska jag nog krypa ned hos Ängla i soffan en stund efter kaffet.
Trött som man é!

Ha en underbar dag alla!


Kommentarer
Postat av: mormor

oo,stackars Älvin min lilla prins inte lätt att vara liten..puss

2009-07-26 @ 10:11:10
Postat av: Anonym

Hej igen Zara!

Vad glad jag blev när jag såg Älvin i "Pippitröjan"

Roligt när det man gör blir uppskattat! Jag kollar bloggen varje dag, en dag blev jag orolig(Emil var på jobb)och ringde Milo, men hon var på väg till dej, men Ni vilade och hade det bra. Skönt att du har din syster där!!! Men Zara, vänta lite till med att ta emot besök, du är forfarande skör och du hade en fruktamsvärd graviditet. Tänk på att om inte du mår bra, så gör ingen annan i faniljen det heller. Du är jätteviktig!!!! Var rädda om Er Anita

2009-07-26 @ 10:31:46
Postat av: Erica Andersson

Stackars liten.

Förkylning när man e så liten kan inte vara roligt.

Kramar erica

2009-07-26 @ 12:31:50
URL: http://kindbergsflickan.blogg.se/
Postat av: Zandra

Åh stackars Liten!

Hoppas att han piggar på sig snart, och att även du är fri från kramp nu.



Kram till alla!

2009-07-26 @ 16:22:47
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: mio

Hoppas lilla Älvin mår bättre idag och att ni andra också mår bra förståss! Brastad-kram till er!

2009-07-27 @ 22:43:30
URL: http://metrobloggen.se/emilfan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0