Tvillingarna!

Ännu en natt, inga bebisar.
Varför tror man alltid att det ska sätta i gång på natten :)
Hade en hel del sammandragningar (men dom gjorde inte ont) i går, vilket känns bra.

Träffade som sagt barnmorskan igår. 
Min vikarie är toppen!
Hon lyssnar, förstår & förklarar!
Hon förklarade att dom inte var vana vid att en tvillingmamma gick så här långt & att det därför inte finns några manualer på hur man gör om det inte kommer ut innan v 40.
(Nej, det är klart! Inte vanligt att man går så lång tid, men självklart skulle jag göra det!)
Hon förstod att det var tufft att bära två barn i 39 fulla veckor på psykiskt & fysiskt. Speciellt i denna värmen.
Men hon tror absolut inte att jag går hela nästa vecka.
Men jag tror ingenting längre!

Så jag bad om en tid på sjukhuset på Fredag (10 Juli, beräknad den 11 Juli) för att kolla med ultraljud så barnen mår bra, har vatten & att dom växt (alltså så att moderkakorna funkar).
Sedan får dom kolla hur jag mår och sedan bestäms det om jag sätts i gång eller inte.
Men jag behöver de "riktiga" värkarna sa hon.
När man sätts i gång blir inte värkarna lika starka som de som kommer naturligt.
När två bebisar ska ut krävs det att dom är starka! Så vi får se..

Men detta är inte klokt!
I v 22 var vi livrädda att dom skulle komma ut med alla dessa sammandragningar (som gjorde super ont).
Ingen trodde att dom skulle ligga till v 40.
Självklart är jag glad att dom är färdiga när dom kommer ut, men shit 40 veckor med twins!
Dom trivs i mammas mage :)

I dag blir det bad, Emil ska sjunga på bröllop.
(skulle jag med gjort, men vågade inte chansa på att jag inte låg på BB).
Sedan blir det bara en slappar kväll framför sommarkrysset.
Ängla hjälpte Emil att lägga golv igår :) får se om hon fortsätter med det idag!!
Lilla byggare Bob!

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja shit, nu har du gått länge! Förstår att det är mer än tungt just nu. Jag gick också länge med mina pojkar (som kom förra året) men till mig sa de, när jag oroade mig för att gå över, att jag ABSOLUT inte skulle behöva gå längre än till BF, att om jag mot förmodan skulle gå hela vägen så skulle de sätta igång mig på den beräknade dagen. Det slutade med att de kom i vecka 38+4 Hur det än går så har du snart dina älsklingar i famnen :-) Grattis i förskott, du har en underbar upplevelse framför dig!

2009-07-04 @ 09:26:25
Postat av: mamma

ja så orolig man varit sovit med tele vid huvudet sen vecka 22.Men dom trivs i din mage vilket jag har varit glad för,men nu kan dom allt få komma så du får bli fri från smärtorna..Ska bli kul att snart få träffa dig längtar.puss

2009-07-04 @ 10:49:32
Postat av: Lotta Ljungberg

Hej Zara!

Förstår att det måste vara mycket tungt nu. Det är ju varmt för en annan även om man inte är gravid. Emil och Emma föddes på vintern så då är man ju inte så varm precis. Men nu kommer dom små säkert snart.

Det är ju så spännande!!



Kram Lotta

2009-07-04 @ 11:29:51
Postat av: Eva

Förstår att det är tungt för dig nu, tycker själv att det är varmt o tungt o då ska jag bara ha en beis o är inte lika långt gången som du. Min man pysslar oxå här hemma till bebisen, visst känns det mysigt!

2009-07-04 @ 15:34:53
Postat av: Cassandra

Grattis till era små =)

Ser att du oxå gick länge! Min syster fick 2 små tjejer för ett år sen i v40+1 =)

2009-07-13 @ 15:17:31
URL: http://cassis24.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0