En annan barnmorska :)



Nu är familjen Andersson hemma från sin semester.
Med det menas att vi idag fick sällskap till badet :)
Så skönt att kunna svalka sig när det känns som man kokar!
I morgon ska det enligt smhi bli ännu varmare & stor sol.
Så det lär väl bli bad då med..
Kanske man kan locka med mannen i huset..
Kan behövas, för idag har jag haft så ont av foglossning.
Nästan så jag vill gråta. Att den typen av smärta fanns visste jag inte.

Idag har jag varit hos barnmorskan. Inte min ordinarie utan en semstervikarie..
Hon frågade mig om jag inte fått något stödband eftersom jag väntar tvillingar och har foglossningar.
"Nej, jag har inte fått ngn hjälp alls med det trots att det står i alla foldrar att ens barnmorska ska hjälpa en med det!" Sa jag.
Tydligen skulle det varit en enkel sak att ha genomfört.
Men min barnmorska har bara sagt att jag fåt köpa det själv!
Tur att jag inte är förstföderska & ha hamnat hos den barnmorska jag haft.
Har inte velat skriva om det tidigare, men hon har varit allt annat än bra.
När vi träffades förra gången sa hon inte ens att hon skulle gå på semster och att jag skulle få en vikarie.
Inte ens ett lycka till, eftersom hon då visste att vi inte skulle ses mer..
Knepigt tycker jag!
Tror jag ska skriva ner alla saker hon gjort och skicka in.
För ingen annan (speciellt först föderskor) ska behöva ha en sån barnmorska!

Barnens hjärtan slog i alla fall fint :)

I kväll har vi grillat med Maggan & Pierre och snart blir det kojsen!

Ha en underbar helg allihopa! ♥

Kommentarer
Postat av: Veronica

Låter ju för jävligt med en sån barnmorska!

Är lite nyfiken på vem hon är för jag väntar vårat första barn och den barnmorskan jag har är väldigt speciell..... rentav lite småförarjlig! Kan ju va samma...???

2009-06-26 @ 22:20:44
Postat av: Maria

Hm låter inte bra. Sånt ska rapoteras

2009-06-26 @ 22:23:30
URL: http://mariachen.blogg.se/
Postat av: Carina Persson

Hej vännen!



Hoppas allt är bra med er. Håller med dig pm att barnmorskan ska fixa sådant, men du vet att jag har sagt att jag har ett stödband här som jag köpte på CSK när jag väntade mina tvillingar. Nu är det väl inte lönt att du får det....



På måndag ska vi på bröllop, och jag vet att presenterna blir uppskattade, så tack för hjälpen med det.



Barnen hälsar till er alla tre. Hälsa Emil och Ängla från mig med.



kram från



Carina och barnen

2009-06-26 @ 23:33:06
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: Linda

Jag é oxå lite nyfiken på vem din barnmorska é. Hon jag hade då jag väntade vårt tredje barn i fjol var lite knepig. Äldre dam och namn på A?



Jag önskar dig ett jätte lycka till, det var varit jätte kul att följa din graviditet här på bloggen.



Kram till dig!

2009-06-27 @ 07:49:02
Postat av: Camilla Bergström

Trist att behöva ha sådan barnmorska.Tycker absolut du ska rapportera det vidare.För man ska slippa sånt o framföralltmsika man känna sig trygg.Alla borde haft min barnmorska Susanne fast hon e bara på förlossningen nu.Hon var lugn,trygg o fixade allt man behövde innan man ens tänkt det själv.Kunde ringa när som o inga frågor var dumma.Sjukvården måste få veta när det är tokigt,jag jobbar ju själv inom den o e helt för att man måste ta upp fel.Så spännande nu när det närmar sig för era små underverk att säga hej till världen.Kramar

2009-06-27 @ 11:36:50
Postat av: Eva-Marie

Jag tycker gott du kan framföra dina klagomål. Tänk att hon inte ens önskade lycka till efter alla turer det varit kring denna graviditet... VI önskar i alla fall ALL LYCKA. Hoppas du slipper vänta så länge till. KRAMAR

2009-06-27 @ 14:16:26
URL: http://www.metrobloggen.se/evam

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0