kissa på stickan

I dag är en sådan dag då jag känner mig alldeles slut.
Lite lagom yr & matt.
Tur att alla dagar inte är som denna dag.
Har träffat barnmorskan och hjärtljuden lät fint.
Men där hade jag socker i urinet vilket är väldigt konstigt, eftersom mina stickor hemma inte har visat det under 2 veckor.
Jag har till och med kissat på stickan efter jag ätit tex en glass men icke. 
Färgen på stickan ska bli gul och hon säger att den visar grön.
Fick nya stickor med mig hem eftersom hon trodde det var fel på mina hemma.
Jag kissade på en direkt när jag kom hem.
tog en av varje faktiskt (en "gammal & en "ny").
Men, nej det visade inget.
Kan min barnmorska vara färgblind?
Hon skrämmer i alla fall upp mig med att jag har diabetes när jag inte har det!



Kommentarer
Postat av: Carina Persson

Men herregud, så kan hon ju inte göra. Är de osäkra så krävs det ju bara ett stick i fingret för att kolla direkt i en blodsockermätare. En sådan har jag här hemma eftersom Peter hade diabetes. Det tar några sekunder att kolla och det behövs bara en liten bloddroppe. Kan de inte ¨kolla det så istället? Blodet ger ju säkert resultat. Hade jag varit där kunde jag kollat åt dig.



Kram



Carina och barnen

2009-06-02 @ 14:06:15
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: Josefine

Men är det inte äggvitan dom bara kollar så med dom stickorna varje BM besör....det är ju om man har början till preeklampsi (havandeskapsförgiftning). Har för mig det i alla fall....

Skönt att allt var bra/Jossan

2009-06-02 @ 14:18:28
Postat av: mio

Vad jobbigt att det är så olika resultat! Hon behöver kanske kolla sin syn!

2009-06-02 @ 16:55:04
URL: http://metrobloggen.se/emilfan
Postat av: Camilla Bergström

Hmmm som undersköterska måste man undra vänder hon stickan åt rätt håll??!!Nått lurt men diabetes tror jag inte.Jag fick grav-diabetes o det visade sig på glukosbelastningen..Dessutom har man socker ska det visa sig varje ggn man prövar på stickan isåfall.Tror du kan vara helt lugn.Va fin du är som höggravid.Vet huer man känner men jag tycker du e fin..Kram Camilla

2009-06-02 @ 19:35:02
Postat av: Anna

Det är väl äggvita som kollar.. Om det är för högt är det risk för havandeskapsförgiftnng.. Jag hade det i slutet på grav, kunde vara vanliga flytningar sa hon..

2009-06-02 @ 19:51:18
Postat av: zara

Tack för alla tips här..

Det är en sticka med en massa glada fyrkanter på.

Man kollar som sagt glykosen (har även gjort glykostest som visade att jag inte hade det).. Detta är inget test om havandeskapsförgiftning utan hon vill se om jag "läcker socker" som hon säger..

2009-06-02 @ 20:10:57
URL: http://zara82.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kanske är det Agneta L du har som barnmorska?

2009-06-02 @ 20:33:08
Postat av: zara

nix, inte agneta & jag kommer inte att lämna ut några namn...

2009-06-02 @ 21:59:12
URL: http://zara82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0