Torsdag=städdag

Att ha Torsdag som städdag har följt mig ända sedan jag bodde hemma.
Mamma har alltid städat torsdagar, så även jag.
Skönt att ha allt fixat till helgen.
Det har alltid (då menar jag alltid) varit jag som skött den delen här hemma men det går ju inte just nu. Så jag har fått lite pli på sambon som får göra det nu.
Men jag dammar!
Å sedan kommer han efter med dammsugaren.
Jag brukade svabba med, men de går inte efter mina sjukhusvisiter.
Nej, så nu har Emil att göra.
Men jag säger bara "välkommen till mitt liv" :)
Ha ha, nej han är så rädd om mig & bebisarna så han gör det så gärna även om det är det värsta han vet.. Ja, han har ju inget val.
En galen sambo som skäller över skiten hon ser, eller en lugn & harmonisk sambo. Valet verkar ganska lätt :)

Kommentarer
Postat av: mamma

Härligt att du har lite efter mig,tycker det är så härligt att vara fri över helgen med sådant..tur att Emil gör det annars hade nog hans öron trillat av..älskar dig var rädd om dig..puss

2009-03-12 @ 13:51:57
Postat av: Carro

jag försöker drilla min med men det går sådär :) håll lika bra pli när pluttarna e ute !! ;)Kram

2009-03-12 @ 16:49:39
URL: http://caroline79.blogg.se/
Postat av: milo

Bra jobbat zara,inser du nu hur bortskämd han har varit. Bra att han får göra lite hushålls-sysslor så kan han ju fortsätta med det i framtiden eller? Man måste hjälpas åt, och det är roligare och går fortare om man är två. Säg till Emil att han inte glömmer torka av golvlistorna också när han tvättar golvet, ha, ha. Nu har jag nog retat upp honom så det räcker eller. kram till er alla, syns på lördag.Milo

2009-03-12 @ 16:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0