Vilka minnen!

(Jag, det blir mycket youtube nu :) Min kusin Sanna lärde mig precis hur man gör för att lägga in det på bloggen)

AIDA/TARZAN:

Vilka minnen!
När jag träffade Emil var jag en pop-sångerska (SAREK) som visst tyckte om musikaler, men det var nog det sista jag skulle ge mig in på själv. Jag är ju verkligen ingen musikalartist och teater var skoj men skrämmande! När vi flyttade ner hit började han mer & mer prata om sin dröm, att producera en egen musical.
Jag stöttade honom i det och när han fick sitt första kontrakt AIDA frågade han om jag ville vara med!
NEJ! herregud, jag! Jag är inte tillräckligt duktig sa jag till honom. Men han trodde på mig och gav sig inte.. Det är jag väldigt glad för!
Aida blev en succé och det gav mersmak.. Både för Emil & mig.

Nästa musikal som skulle sättas upp i Kristianstad (och Sverige) var TARZAN.
Denna underbara musikal ligger mig så otroligt varmt om hjärtat!
Jag älskar historien, jag älskar musiken, jag älskar dom vi jobbade med och jag älskar hela den tiden då vi jobbade med detta.. Att vara Jane var helt underbart och att spela mot Emil (Tarzan) var fantastiskt!

Att se detta klippet från youtube får mig att rysa i hela kroppen!




Som ni vet har Emil fortsatt att producera musikaler. Och just nu kan ni se RENT på Kristianstadsteater!
Det tycker jag verkligen att ni ska göra, för det gänget brinner lika mycket för deras produktion som jag gjorde för dom jag var med i. Å då kan det inte bli annat än bra! Och RENT är fantastiskt bra!
Så boka bilj nu!

Juliusbiljettservice.se

Kommentarer
Postat av: Zandra

ÅH, hur gör man med klippen? har undrat så länge å försökt...men aldrig lyckats! Och ja! Alla musikalerna, AIDA, TARZAN och RENT. Var/är fanastiska! Förstår att detta väcker minnen för dig! det gör det även för mig. TARZAN berör mig oxå enormt..! Minns än idag hur tårarna sputade, jag var så lycklig där jag satt! Då visste jag att det inte var en dröm, vi sågs ju åter igen! :) KRAM!

2009-03-16 @ 21:03:02
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: Zandra

Du har en utmärkelse att hämta i min blogg. :)

2009-03-16 @ 23:04:56
URL: http://permozandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0