En gul tulpan!

Dagen började med att man möttes av ett riktigt trist väder :(
Ja bara pallade inte att vara hemma i dag!
Så jag tog bussen till stan & gick runt i min egen takt och drömde om när jag blir smal igen..
Vilka fina kläder!
Köpte faktsikt ett par av mina favvo chinos från Lindex som jag ska ha i sommar då tvillingarna kommit.
Har ju ett par i varje färg (beige, svart, vit) men i mina favoriter beige har det kommit en blekningsfläck från hårblekningsmedel, så dessa bara måste jag ha!
Men jag tog en stl större eftersom jag antar att jag inte kommer i dem direkt efteråt :)

Hittade även denna underbara klänning till Ängla på H&M för endast 79.50:-
En riktig midsommarklänning:


När jag kom hem fixade jag en massa smyckesbeställningar.
Och sedan var det dax för fotboll som farmor & farfar tog med henne på idag :)
När hon kom hem hade hon plockat en gul tulpan på trädgården som hon ville lägga på graven där hennes städerska på dagis som hastigt gick bort för några veckor sedan ligger.
Vi har pratat om det länge (hon har själv tagit upp det) men sedan har det inte blivit av.
Eftersom jag vill mer än jag orkar sa jag ja, det är ju trots allt väldigt fint av henne.
Emil var på fotboll.
Vi kom fram men hittade inte graven då hon förmodligen inte fått någon sten ännu eller ligger i en familjegrav där jag inte vet namnen (kan bara hennes förnamn).
Så Ängla la blomman i minneslunden och sa:
"den här är till dig Inga" sedan vinkade hon upp luften..
Fina unge! :)
Men sedan kom jag knappt hem.
Att bära två barn är så sjuuukt tungt att det aldrig går att förklara för någon som inte gjort det.
När jag kom hem fick jag slänga mig ned på hallgolvet och nu har jag så ont i ryggen, benen, fötterna, you name it!
Ska nog lägga mig, det är ju ändå fotboll på tv så där kommer man inte till...



Kommentarer
Postat av: mamma

vad gulligt av henne..via nu ordeentligt så hörs vi imorgon.puss

2009-05-27 @ 20:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0