om, om igen..

I dag var det dax för barnmorskan men även ett läkarbesök för fortsatt sjukskrivning.
Hade inte känt pojken på ett tag så det var lite nervöst när hon skulle lyssna på hjärtat.
Men där var de, det fina, fina hjärtljudet.
Flickan är en hel vilde den, hon bökar & stökar hela tiden.
Tyvärr så hade jag en aning socker i urinet, så nu ska jag kissa på stcka varje morgon!
Fattas bara att jag ska få diabetes oxå!
Så nu får jag inte äta något sött :(

Efter barnmorskan skulle jag in till läkaren.
Han kollade livmoder tappen eftersom den krympt innan.
Å tyvärr visade hans apparat att den krypt ända till 2 cm.
Under 2 cm är det på G.
Han ringde överläkaren på förlossningen som givetvis ville att jag skulle komma in..
ÅÅÅÅÅÅÅ, var min enda tanke..
Orkar inte ligga inne mer nu. Det finns ändå inget mer man kan göra.
Jag har fått all preparat dom kan ge. Händer det så händer det oavsätt om jag ligger där eller hemma känns det som nu. 
Gjorde några ärenden innan vi åkte in.
Är ju "tjenis" med alla där inne känns det som så det blev lite "hejande!" 
Det sattes CTG men det visade bara att allt såg bra ut.
Sedan gjorde dom ytterligare ett ultraljud för att kolla livmoder tappen eftersom deras apparat är större & mer pålitlig. I den visade den 2,8 cm, vilket är helt normalt.
Så då var det bara att åka hem igen :)
Skönt!

Dom kan ligga kvar en så där 2-3 veckor till, sedan är jag nöjd. 
Men just nu är det jag vill hinna med, packa BB väskan tex. :)

Kommentarer
Postat av: Carina Persson

Men Zara! Stackare! Jag hoppas att de små busarna stannar ett tag till i mammas mage.



Du som tycker om seanser och lite övernaturligt, läs gärna i min blogg under mitt sista inlägg Myskväll vad som hände här hemma ikväll.



Kram och godnatt!



Carina och barnen

2009-05-18 @ 22:37:55
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: Carina Persson

Du som gillar seanser och lite övernaturligt, läs gärna min blogg ikväll och se vad som hände här hemma tidigare ikväll.



Jag hoppas att busungarna stannar i mammas mage ett tag till.



Kram



Carina

2009-05-18 @ 23:08:01
URL: http://metrobloggen.se/carina6969

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0