Hälften av vart ( på västgötska)

Dagarna går alldeles för snabbt.
Vipps så är det kväll igen!
(inte vilken kväll som helst dock, Desperate kväll!)
Så vad gör vi om dagarna?
Vi myser, matar, byter, skrattar, gnabbas, jobbar, äter, pruttar och städar.
Ja, typ i alla fall.
Dagarna ser ganska lika varandra ut.
Men det är väl så det är när man är mammaledig? Eller hur.
Härligt att bara få vara.
Slippa sminka sig & klä sig trendigt.
(Jo jag duschar & är fräsch och sminkar mig väl då & då så att inte emil ska tröttna ;) )
Inga sitter ju direkt som smäck ändå, men det kommer. Vänta ni bara :)
Tycker väl att magen dragit ihop sig ok, men inte helt.
Läste på en annan tvillingmammas blogg, hennes hade dragit ihop sig efter 2 månader.
Kanske för att hon är några år yngre, fusk! ;)
Emil har tagit sin vaccination idag. Han mår ok, lite spänd i armen.
Trodde han skulle spela fullt ut på detta tillfälle..
Ni vet, män som är sjuka syndromet.
Han e fin min Emil, lämnar mig inte i sticket en tisdags kväll.
På torsdag är det min tur.
Ser inte fram emot det alls. Bli frivilligt sjuk!
MEN jag gör det för dem som inte kan ta det.
Dvs dom med allergier & mina bebisar (och andras).
Ja & för Ängla, Emils & min skull såklart.Ängla vill ha kvar sin mamma (även tvilligarna), Emil sin sambo & jag vill faktiskt oxå vara kvar här ett tag till!
Vi skulle aldrig förlåta oss om vi inte tagit den & åkt på det å´dött.
Jag skulle inte heller vilja leva med att jag dragit hem smittan till bebisarna.
Man kan vrida & vända på att "Ta den eller inte ta den" till det bittra slutet, men detta valet gjorde vi & ni gör som ni vill.
Detta blev verkligen ett "pladdrit" inlägg.. Men ett inlägg i alla fall.. I dessa dagar då tiden bara rusar förbi!
PUSS!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej fick mig ett skratt idag när jag läste det som du skrev kul..är glad att ni tar nöff nöff sprutan,har själv gjort det o överlevt.Linn ska tydligen få den i skolan men hon har varit osäker på att ta den,men nu verkar det som hon gör det ialla fall.Anders får ta den på jobbet v49.,Så jag hoppas dom klarar sig ifrån att bli smittade till dess..puss

2009-11-11 @ 10:42:38
Postat av: Zandra

Zara vännen, Hur skulle någon någonsin kunna tröttna på dig? Så fin som du är både på im och utsida, med eller utan smink! Nu förstår jag att du sa det med glint i ögat, men jag tyckte du skulle få höra det ändå! :) Puss och kram till dig och hela familjen! <2

2009-11-11 @ 14:04:45
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: mio

pladdrit? på klingande skånska?

2009-11-11 @ 18:43:31
URL: http://mmio.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag är ny vaccinerad och de är ingen fara :) Känns otroligt skönt o ha gjort de !! Nu kan man gå o jobba och träffa vem man vill utan att behöva oroa sig för mycket ! Kraaaaam

2009-11-11 @ 18:50:13
URL: http://jennygottfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0