Ullared

Då var den stora shopping dagen över för min del.
För andra har den just börjat.

Kl 6 satte i vi oss i bilen.
Mörkt & mysigt.
Efter stund blev det ett litet stopp med kaffe & macka som Maggans mamma gjort.
(hon var oxå med)



Sedan var det gasen i bott ;)
Nej, inte riktigt men i alla fall så fort man fick köra.
Jag hade koll på kön via min Iphone.
Strax innan 8 ringlade sig kön ganska långt.
Men när vi kom fram ca 8:30 var det bara att rulla in vagnen.

Vi tog leksakerna först eftersom vi hört att det tog slut fort.
Där var det redan ganska mycket folk men i övrigt ganska lugnt.
Tyvärr var det ganska dåligt utbud bland leksakerna (dom brukar ha massor & allt av det populäraste).
Inte en enda musketördocka eller barbie hästen som Ängla önskar sig mest av allt.
Typiskt.
Men två High school musicla dockor hittadde jag.
Vet ni vad dom kostade? 49,50:-
Tror BR tar 249:-
Ett klipp!
Efter det rullade jag vidre till babysakerna.
Tog lite fina träleksaker från BRIO, nappar, flaskor, haklappar med mer.
När jag sedan vandrat vidare till julgrejorna ställde jag vagnen för att gå & hämta nya ljusstakar.
När jag kom till baka var vagnen borta!
FASIKEN!
Jag letade säkert i 20 min utan resultat.
Frågade en i personalen om man var tvungen att gå ut igen?
Japp det var man. MEN hon var så gullig så hon hämtade en på lagret åt mig.
Tillbaka på ruta 1!
När jag återigen rullade ner mot leksakerna såg jag min kära vagn där :)
Vi kunde nu fortsätta får shopping tripp tillsammans igen!

Det tjockade på med folk efter ett tag.
På vissa ställen var det trångt och bökigt, på andra ställen luftigt och skönt!
Såg kalnal 5 springa och smygfilma flera gånger men jag höll mih undan, trots den linslus jag är ;)

6000:- fattigare men rikare på kläder till ungarna & klapparna så gott som färdiga var det dax för en bit mat!

(ett lååååångt kvitto & planka)

Maggans snälla mamma bjöd oss på planka vilket smakade utsökt efter en dags shopping!
Sedan rullade vi hemåt igen!

TACK MAGGAN & STINA FÖR EN HÄRLIG DAG!

Ps. Sedan var jag uppe och adventspyntade efter IDOL till kl tolv. Får ju inte göra det i fred annars och kände att tiden inte skulle räcka till. Behöver jag säga att jag var helt slut när jag la huvudet på kudden!?
Det kommer bilder på mitt pyssel senare. Håll ut! ;) Ds

Kommentarer
Postat av: Therése

Lite avis blir jag, men tiden har inte räckt till så Ullared får vänta.

Ha en trevlig första advent!

2009-11-28 @ 09:43:03
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: Olle

Du är en hjälte!



(Kolla länken)

Postat av: Anna-Karin

Vad härligt att allt gick bra. Gud vilken tur att din vagn återfanns. Hoppas dagen blir bra

kram

2009-11-28 @ 09:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0