En dag i skogen

Brasan är tänd & jag värmer mig även med en kopp kaffe.
Maggan & Pierre ringde i morse och frågade om vi ville med ut i skogen & grilla korv.
Jag som tycker vi är alldeles för dåliga på just den biten sa genast JA!
Hade inga planer för dagen eftersom Emil skulle ha hjälpt våra vänner att flytta. Men det blev inställt. Så då kom detta erbjudande lägligt!
Ängla är egentligen en riktig ute tjej, men blir lätt bekväm hemma med leksakerna & tv:n.
Så upp & hoppas blev det, för vi låg forfarande i sängen.. (mys!)


Vi började med en lite promenad i skogen.. Tjejerna vid "bockarna bruses bro" :)


Sedan upptäckte vi en stor myrstack som tjejerna tittade på..
Även en flugsvamp & givetvis lärde vi dom att den är giftig!

Ängla poserar även i skogen.. Lilla Selma var mest intresserad av korven & bullarna :)
Gullfian!


Grilmästaren Pierre fick igång grillen efter att ha lånat lite tändvätska av folket vid grillen bredvid!

Finns det något godare en grillad korv ute!?
Maggan hade även gjort varm choklad att dricka..
Barnen lekte & sprang av sig i skogen medan vi andra satt & pratade.
Älvin & Vilda satt oxå med, här sovs det inte om det händer grejer!

Nu däremot sover dom i sin vagn.

Kommentarer
Postat av: Gammelmoster Mallan

När jag var barn älskade jag scouterna. Kolla om det finns någon verksamhet där ni bor. Ängla och Tilde kanske är för små just nu men Maggan och du kan ha det i åtanke. Finns det något bättre än att vara ute i friska naturen, både för kropp och själ. Kram

2009-10-18 @ 17:03:01
Postat av: zara

Det finns scouter här i Färlöv.. Kanske inte riktigt vad vi tänkt oss.. Gillade mer Skogsmulle som fanns när jag var liten.. Kram

2009-10-18 @ 17:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0