Den eviga resan..


(bild Stina Engelbrecht)

Efter en sjudundrans lååång resa är vi framme hos Stina i Norrtälje!
Bajsning redan vid teatern i K-stad (emil skulle lämna in headset) och sedan matning efter ca1 timma..
Efter det en hel milkshake utslängd i baksätet, stranna & torka.
Bajs i blöja, kissepaus, mat..
Ja,  men ändå gick det bra tycker jag.
Men det var skönt att komma fram. Tyckte även barnen som var super glada vid hemkomsten till Stina.
(ja ´jag vet att vi åker frivilligt, så det behöver ni inte påpeka :) )

på schemat idag står rep efter lunch.
I morgon ska jag in i "studio Norrtälje"nsom har blivit sååå fint. En rikitg studio i huste skulle man ha!
Ska bli roligt.
Gamla låtar i visformat ska sjungas in.
Ska bli roligt att se vad som skiljer i rösten från gamla inspelningen :)
Hoppas på förändring & utveckling!
Men konstigt vore det annars..


 Nötallergi?

I går åt jag en underbart god macadamianöt.
Några sekunder efter började det att tokklia i halsen!
Blev förståss livrädd eftersom det kan gå så fort med nötter.
Har alltid med mig Betapred i handväskan efter Änglas Ägg allergi och efter rådgivning av mamma som är lite av en expert vad de gäller allergi & sådan medicin (hon har ju alla allergier i världen & de medicinerna) tof jag dom.
Det kliade en stund efter och en antydan till blåsa på tungan.
Men efter ett tag tyckte jag andades bättre än aldrig förr. Antar att medicinen vidgar luftvägarna?!
Ja ha, ska man aldrig mer kunna äta en nöt nu då?
Trist!


Kommentarer
Postat av: Gammelmoster Mallan

Du måste vara försiktig i framtiden! Den nöten du åt är en australisk hasselnöt och just hasselnötter är väligt allergiframkallande. Andra sorter som vi kallar nötter kan vara allt från böner till frukt. Kolla på nätet vad som är vad. Jag har nyligen läst att man numera kan ta ett blodprov för att se om man är nötallergiker eller inte. Kram

2009-09-30 @ 10:51:01
Postat av: Sarek-Jessica

Ha det så underbart i vackra Norrtan! Och hälsa världens bästa Stajna och DraftMaster från mig!:-)

Lycka till nu, fast jag vet ju redan att det kommer gå fint och bli kanon.

Puss och kram på er!!!

2009-09-30 @ 11:19:10
URL: http://2barnsmorsan.blogspot.com
Postat av: Åsa

Jag är nötallergiker, inget kul alls! Kliar, blir svullen och problem med andningen!

Inte ätit en enda nöt sen jag va 15 år.

ett helvete och va nötallergiker eftersom allt nästan är med nötter nu förtiden:( glass, choklad mm. Men finns annat gott att äta:)

2009-09-30 @ 11:30:51
Postat av: Lars Sjöström

Stackars dig, hoppas att du hittar nötter som du kan äta.

2009-09-30 @ 13:20:44
Postat av: maggan

Ha det bra i norrtälje. Sjung ut ordentligt och lycka till!!! Ni är skitbra och det kommer gå skitbra.



Kram från regniga Skåne

2009-09-30 @ 18:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0