Feber

Tack för alla tips ang magen.
Det där med enzymerna stämmer faktiskt på mig. Min bukspotskörtel tar inte upp enzymerna så jag måste äta en medicin med enzymer från gris (äckligt va!?). Något jag slarvar med dock.. Medicinerna är hutlöst dyra dessutom.
Men detta är inte samma sorts smärta.
Vet inte hur jag ska förklara den?
Magkatarr är faktiskt också något jag haft sedan jag var ca 14 år, så den smärtan känner jag också igen och kan inte säg att detta är det samma..
Men när jag åker hem nästa gång (till karlsborg) ska jag absolut besöka denna klinik i Hjo.
Tack för tipset!
När min läkare ringer ska jag även ta upp detta med laktos & gluten.
Som sagt, det där med magen verkar inte vara lätt för läkarna.
Alldeles för stort..

I dag har vi haft en härlig dag.
Vi har varit ute en del samt har Ängla haft sin dagiskompis I här.
I kväll gick vi över till Maggan för en kopp kaffe.
Där märkte vi att vilda inte var sig själv.
Hon har fått feber den lilla pluttan.
Hoppas att det är något som går över snabbt.


Kan man få feber av att äta löv måntro ;)

Kommentarer
Postat av: mamma

Stackars liten hoppas det går över tillimorgon..puss på er

2010-04-28 @ 21:08:21
Postat av: Anna

vet inte riktigt på vilket sätt du har ont men kolla upp IBS som jag har,den tar sig många former i magen!

2010-04-28 @ 21:46:42
Postat av: Liza

Lilla gumman då inte bra med feber hoppas att du hittar felet på din mage iaf Zara.. Hoppas att ni båda mår bra snart.. Tror hon kanske fått feber av väderförändringen det är väldigt vanligt..

Ta hand om er båda två stor krya på er kram Liza

2010-04-29 @ 10:23:18
URL: http://pinkladiesliza.blogg.se/
Postat av: Josefine

Gallsten är också väldigt vanligt att man får efter en graviditet. Jag fick mina besvär nästan precis 1 år efter jag fick min pojke (född 03 feb, fick besvär 04 feb) Fick 9 anfall i genomsnitt på 9 månader. Ibland 2 ggr/ vecka ibland kom dom med längre mellanrum. Blev akutuppsatt pför op i nov 04, och jag hade 72 stenar i gallblåsan, allt från gruskorn til lite större.

Min smärta började i mellangärdet, precis under brösten och sen strålade det ut i höger axel och det gjorde även ont i ryggen. Smärtan tilltog ganska ordentligt och ibland fick jag åka in till akuten för morfinspruta.

Gallstensanfall kan variera i smärta från person till person. Skulle du misstänka att du har gallsten, sök läkare innan det blir värre.

Hoppas att du får bukt med dina magbesvär.

Kram Jossan

2010-04-29 @ 13:20:06
URL: http://ericeliasemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0