I´m Alive!

Jag finns, jag lever, här är jag!
Det har bara varit en mindre bra helg, eller bra också men mest en sämre sådan.
Somnade med huvudvärk i Fredags (nej det var inte drinken, drack endast den) efter att vi kollar på New Moon (mycket bra film). När jag somnar med huvudvärk vet jag att jag vaknar med det också dagen efter.
Mycket riktigt.
En fruktansvärd huvudvärk som gjorde mig illamående & sur.
Vi hade lovat Ängla att hon skulle få bada tillsammans med Emil efter simskolan och det var ju tvunget att hållas såklart. När han kom hem var han tvungen att ta en nap efersom han skulle jobba hela natten (schlagerbar) och därefter hjälpte han en vän att snickra.
Så när kvällen kom var jag helt slut.
Jag och Ängla la oss i soffan och kollade på UPP!
Vilken underbar film, se den!

http://www.svd.se/multimedia/dynamic/00522/2009_Up_522491b.jpg
(farborn på bilden är sjukt lik min farfar :) )

Efter filmen kröp vi ned i sängen tillsammans eftersom Emil skulle jobba hela natten.
Så mysigt vi hade det när vi låg och läste bredvid varandra..
Ängla somnade kvickt men jag läste & läste & läste..
I bland när jag har en bok bara känner jag att jag måste läsa ut den direkt.
Sagt och gjort somande jag väl efter 12 slaget..
Min mamma undrade om det hänt något eftersom jag varken bloggat eller svarat på sms (min tele hade laddats ur och jag orkade inte ens hämta sladden) därav min långa ursäkt ;)

I dag vaknade vi av trist väder.
Men Maggan hängde med mig på min morgonpromenad med barnen. Det är skönt sätt att börja dagen med.
En rask promenad.
Jag höll ju på att dö eftersom det är ganska tungt att dra en tvillingvagn i skogen :)
Men det är bara bra. Har några kilon kvar!
Senare åkte vi hem till Milo för kaffe och hembakade kanelbullar, mums!
Emil skulle såga ved som ligger på trädgården så även denna dag blev en dag ensam med barnen.
Jag älskar mina barn, men att vara med dem själv hela tiden är krävande.
Man får ju ge allt av sig själv samtidigt som allt annat också ska fixas.
Just nu behöver jag få andas..

Men på Onsdag ska jag åka till STHLM på gig, jag stannar till Torsdag.
Min första natt hemifrån sedan tvillingarna kom.
Ska bli skönt, men jag vet att jag då i stället kommer att sakna dem till döds.
Visste är man konstig?
Eller bara människa!?


Vilda, en framtida bloggerksa kanske?


Hur kan sådana här små sötnosar suga musten ur morsan tro ;)

Hoppas din helg varit toppen!?
I alla fall bättre än min

Nu ska jag snart (när Vilda bestämt sig för att lägga sig ned i stället för att försöka fånga Älvins (som är helt slut och ligger ned) uppmärksamhet lägga mig i soffan med min sambo (tror jag, har inte frågat honom än) och kolla på:
SÅ OLIKA!


Kommentarer
Postat av: mamma

Ja klart jag blir orolig du känner väl mig? vi ses på onsdag ska bli härligt att träffa dig igen..Du måste tala om om filmen var bra,hsr funderat på att hyra den.Anders hr hyrt två st i helgen men det var otäckingar men jag gillar ju det ,även om jag inte alltid vågar titta...puss

2010-04-18 @ 20:21:13
Postat av: C

Visst är den filmen underbar! :)

Man är nog inte mer än människa och ibland behöver man lite andrum. Glöm inte ta hand om dig själv också mitt i allt, för du e den viktigaste du har :) Stor kram!

Postat av: Zandra

Mammor är mammor, min e lika dan! :)

Gillade fimen skarp, mkt bättre än dårarna faktiskt!

Lycka till i huvudstaden vår! Och vi alla är bara människor, du är en superfin mamma och människa min vän! Puss till dig! :)

2010-04-19 @ 00:00:44
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: Malin

Förstår dig! Marcus jobbar just nu i Halmstad i sex veckor och är bara hemma på helgerna. Såklart jag älskar att spendera tid med mina barn men det är ju tungt ibland när man gör allt själv. Ibland vill jag bara vara för mig själv, samtidigt som jag längtade ihjäl mig efter dem när det var jag som var hemifrån. Så i så fall är vi nog många mammor som är "konstiga" ;)

Ha en bra dag i vårsolen!

2010-04-19 @ 11:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0