Inga inlägg!?

Jag har inte suttit mycket vid datan MEN jag har gjort så många mobil inlägg till er men som aldrig dykt upp.
Sånt gör mig lite lack!
Måste kollas upp.
Vi spenderar mest dagarna utomhus i solen.
I dag har Älvin & Vilda suttit i sandlådan och kikat i sina vagnar.
Dom älskar att sitta upp och kolla på allt.
Vi hann även med att gunga och dom tjuter av skratt båda två :)

Vi stack in till stan idag för att hämta ut de sista blöjorna (vi har varit med i ett test) och passade då på att äta den första mjukglassen!
Inte förrän man ätit den är det vår :)


(Det är viktigt att det är just karamellströssel på den första glassen för mig)

Ängla som tjurade ihop totalt över att behöva äta mjölkfri glass (det fanns mjölkfri kul glass till och med, men det gillade hon tydligen bara lite nuförtiden!) var bestämd med att ta en Daimstrut. Jag gav med mig denna gången och sa att det fick vara den sista. Man kan inte alltid vara en perfekt mamma. Hon får ju int eont i magen utan blir lös, det kunde hon visst leva med idag!



När vi kom hem gjorde jag en underbar pasta som jag såg recept på i Buffé tidningen.
Nästan bud på att lägga ut den här för er som kastat tidningen..
Efter det gick vi ut igen för att cykla med Ängla.
Vi började tragla i somras/höstas men vi hann inte med så många gånger eftersom jag var höggravid sedan kom tvillingarna. Men detta var tredje gången nu i vår och nu kan hon cykla!
Underbara Ängla, så stolt jag är!
Först gick det trögt eftersom hon inte ville cykla fortare än vi gick (=ma ramlar av den låga farten). Sedan sa jag till henne att "Nu springer jag med vagnen bredvid så cyklar du lika snabbt!" Sagt och gjort, hon cyklade av bara farten, stannade när jag sa till att det kunde komma bilar, svängde in på en annan gata..
Men det som fortfarande behöv att träna lite extra på är starta själv.. i bland går det, i bland inte..


I kväll har jag ringt lite jobb samtal och när jag kom ner såg jag att Vilda & Älvin lekte "Tittut" med med varandra, det var en härlig syn kan jag lova..

 


Kommentarer
Postat av: mamma/mormor

Vad söta alla tre är..Är en stolt mormor.puss

2010-04-15 @ 21:12:42
Postat av: Annika

åh vad härligt det måste vara i såna stunder med två stycken!! Sen tror jag det är nog så jobbigt med, men gud så härligt det är när man ser dom leka där =) underbart!

2010-04-16 @ 09:44:19
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: Världens bästa morbror

Kanonfilm. De där två små pluttarna kommar att ha mycket glädje och stöd av varandra genom livet.



Skitkul att se filmen. Du kan väl maila upp lite till mig så vi i stan också får se..



Kram Zara



P:s När skulle man prova in till Skönheten ´å djuret??? Tänkte söka till de den där rollen man bara ska vara vacker i, borde klara den galant. D:s

2010-04-16 @ 19:25:07
Postat av: Zara

Annika: Ja de stunderna försvinner allt de jobbiga!!

Morbror: Ja visst e det härligt!? Jag lägger ut de mesta här faktiskt som blir bäst, just för att ni alla släktingar (och läsare såklart) ska kunna följa dem..

Tyvärr Johan, men den rollen är redan tillsatt.. Av vem då nu då?.. Jo just det ja, det är ju jag ;). Men den krävs tyvärr lite mer än att bara vara vacker :) Kram

2010-04-16 @ 19:36:43
URL: http://zara82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0