Nu är det gjort, ett ultraljud likt som n...

Nu är det gjort, ett ultraljud likt som när man är gravid. Inget är fel! Skönt men ändå inte.. Varför har jag kramper i magen hela tiden. Krampanfall som gör att jag mår illa som attan? Konstig känsla under revbenen? I bland undrar jag om jag är knäpp, kanske inbillar jag mig? Men nej, jag at kramper.. På ett helt annat sätt än jag haft tidigare. Nu återstår att vänta på att läkaren ringer, möjligtvis blir nästa stopp kirurgen.Läkaren nämde ngt om det då vi talades vid sist.. Det blir nog aldrig ett slut på det här.. Läkaren som gjorde ultraljudet sa att jag nog får leva med det här :). Kul, verkligen jätte kul!! Solen skiner i alla fall och jag såg just Ulf Lundell knalla in på Domus i stan :).


Kommentarer
Postat av: C

Skönt med en sådan undersökning. Jag gillade inte göra gastroskopin om jag ska vara ärlig... :/ Jobbigt när man mår så, magen spelar stor roll. Hoppas de hittar vad som felar så att du kan må bättre snart!

Ha en go dag i vår underbara sol :)

Kram!

Postat av: Anna-karin

Inte skoj! Har du testat att äta helt laktosfritt? Det kan också ge en väldig smärta i magen om man inte klarar laktos. En del som inte klarar laktos har även gluten! Hoppas det ordnar sig för dig

kram

2010-04-27 @ 14:35:12
Postat av: Maria

du kan inte vara känsligt mot nått?

2010-04-27 @ 16:48:38
URL: http://mariachen.blogg.se/
Postat av: Mamma Rebecca

Jag får tokont i magen om jag äter riktigt feta grejer, typ grädde, friterat eller nåt med för mycket vit mjöl. Har ingen diagnos men vet tyvärr av erfarenhet att det funkar om jag håller mig borta. Har gallproblem i släkten och av den anledningen kan jag inte heller äta hela majskorn och lite annat. Kanske är det samma för dig? Inte egentligen magen som strular?



2010-04-27 @ 20:26:13
Postat av: Pernilla

Hej Sara!!

Jag läser om din mage och lider med dig!! Efter mitt första barn som föddes för ca 5 år sedan hade jag precis samma kramper, låg "magsjuk" typ 1 gång iveckan och var nära på att bli galen!! Speciellt när amn hade en bebis att ta hand om! JAg sprang på sjukhuset och gjorde massa undersökningar men de hittade inget (som vanligt när det gäller magen står läkarna oftast som frågetecken). Till slut blev jag tipsad om en närings- och fytoterapeut vid namn Maria Ahlin i Hjo och kontaktade henne. Hon gjorde ögondiagnostik på mig och träffade rätt på många punkter vad gäller min kropp. Det var riktigt otäck så mycket som stämde!! Hon kom i alla fall fram till att jag hade dåligt med enzymer i tarmarna och det gjorde att de inte klarade av att bryta ner maten ordentligt. Jag köpte massa dyra mediciner och åkte hem och börja knapra, sedan dess har jag knappt haft några krampanfall. Jag har fortsatt gå till henne och äter mycket bra vitaminer och grejer från henne, sedan har jag tabletter mot magen som jag tar så fort jag börjar känna symtom och motar då Olle i grinden så jag inte blir så dålig. Tabletterna mot magen äter jag bara ibland då jag känner att den inte är riktigt okej. Jag har sedan tipsat många människor runt omkring mig om Maria och alla har blivit hjälpta av henne! ahon har en hemsida så du kan gå in och läsa; www.naturmedicinska.se. Hoppas du blir av med dina kramper!! Magproblem är hemska och faktiskt ett stort handikapp emellanåt!! Lycka till!!! Kram Pernilla i Skövde

2010-04-27 @ 20:34:28
Postat av: Ullis

Vi brukar se Ulf Lundell på Ica på Kivik!

2010-04-27 @ 21:10:36
Postat av: Mona

Hej. Inte kul att inte må bra. Du skriver kramper och konstig känsla under revbenen. Det kan inte vara så "enkelt" som magkatarr? Du har stressat runt länge nu och det brukar sätta sina spår.

PS. Mailar lite foto imorgon DS

2010-04-28 @ 00:53:48
Postat av: Liza

Det kan kanske vara så att du har reflux det har tydligen jag och jag känner igen mig i det du säger om magen.. Det blir värre av att stressa med så som du gör ibland tänkte jag...

Hoppas verkligen att det löser sig med din mage det är hemskt när det är så där med ens mage..

2010-04-28 @ 12:04:08
URL: http://pinkladiesliza.blogg.se/
Postat av: sandra

hihi oh yes Ulf Lundell va på systembolaget hos mig oxå hih :-)

2010-04-28 @ 20:00:42
URL: http://sandraschyllert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0