Utedagar

Vi har haft ett par underbara dagar ute i solen.
I går lekte Ängla med Tilde och jag passade även på att sitta ute & läsa en bok medan Vilda & Älvin sov i sin vagn.
Ängla som gärna sjunger och spelar teater framför kameran ville att jag skulle filma.
Så fort rec knappen är nere går hon in i en roll.
Tilde, bästa vännen är så van vid Änglas frispel så hon mest tittar på mig & ler typ "nu är hon i gång igen" medans andra vänner kan bli lite obekväma.
Dom känner verkligen varandra.
Men Tilde hängde på tillslut, framför allt när det kom en låt från änglas mun som inte var påhittad utan som hon faktiskt oxå kunde..
Gullungar!

(Lyssna noga i början på 2:a filmen för då får man till och med höra en replik innan sången sätts i gång :)
I den första filmen kan man höra att hon byter ut sången mot "Master of the house" från Le miss.
I dag när hon satt på dass sjöng hon "Giuchie, Giuchie, ya ya dada" från Mouline Rouge. Präglad, inte alls... )





I dag har vi varit ute i stort sett hela tiden efter lunch med undantag för middagen.
Jag till och med somnade i stolen sittande (i solen) vilket nog aldrig hänt mig innan.
En stol med rak rygg.. Jesus, jag måste vara trött..
Tyvärr vaknade Vilda 5 minuter, så det blev ingen lång sovstund. Men ljuvligt var det.
Vi satte oss på en filt till Vilda blev helt angripen av myror! FY!


Barnen sitter nu i sittdel i son vagn, vi bytte i dag.
Det gillade dom.
Jag gillar dock inte att ha dem åt fel håll.
Men i dem lite smidigare tvillingavagnarna finns det inga andra möjligheter tyvärr.




Vid 15 tiden hämtade vi Selma på dagis & efter middagen gick vi ut igen.
Barnen sittandes, nyfikna på världen i sin vagn, Ängla på cyckel (emil efter) och jag & Selma hand i hand.
Lite gunga och sedan promenad till affären.
Där satt vi sedan på en bänk i solen allihop & myste.
På vägen hem lämnade vi Selma hos Pierre och vi andra gick hem.
Kvällen som annars brukar vara gnällig & trött för de små blev så harmonisk..
Så en kvällspromenad får det nog bli när vädret tillåter framöver.

Kommentarer
Postat av: milo

Vad ska det bli av denna ungen tro, något stort kan jag lova. Hon är och vet precis när hon e i centrum. Kanske är det just därför det är så lätt att älska henne,hm,hm. Ni ser ut att haft en underbar dag i vårluften, man blir lite avundsjuk. Kanske vi skulle byta en dag, jag tar marktjänsten hos dig och du gör några knop på mitt jobb, ha,ha. Kommer upp en kväll för att gosa med dina 3 underbara bran,kram.

2010-04-12 @ 22:11:13
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Emma Larsson

Åh vilken härlig dotter du och Emil har, redan en stjärna. Ler för mig själv och ser en " Zara" i miniformat! Tror jag redan kan räkna ut vad er dotter kommer syssla med i framtiden! Med två musikalstjärnor i familjen! Härligt med vår!



Massa kramar ifrån Emma

2010-04-12 @ 22:11:36
Postat av: Zandra

Åh så mysigt! Vi börjar med få vår här uppe nu, underbart! Hoppas ni har det bra! Hälsa Ängla att jag kommer sitta på första parkett när det är dax för henne att stå på musikalscenen... fast det har hon ju redan gjort kom jag på, sötnos! Hälsa henne att jag gillar hennes glada och tokiga saker ist! Fina Ängla! :) Kraaam till er alla!!

2010-04-13 @ 01:43:34
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: Åsa

Vilka sötnosar! ängla följer sina föräldras fotspår:)

2010-04-13 @ 09:08:59
Postat av: Lisa

Hon är ju så himla fantastiskt söt Ängla:-)!!

2010-04-13 @ 09:59:44
Postat av: Jeanette

Ja hon kommer följa mamma och pappas fotspår.. grym hon är lilla ängla :):)

2010-04-13 @ 19:15:04
URL: http://jeanettem.blogg.se/
Postat av: C

Underbar!! :) Barn är fantastiska!

Postat av: Therése

Ha ha ha!!! Hon är en sköning. Detta är typiska klipp som nån programledare kommer att gräva fram om 20 år när stjärnan Engla intervjuas i nåt tv-program :)

2010-04-14 @ 17:04:53
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: carina persson

Vilken fin sångröst hon har. Men hon har ju verkligen att brås på.



Kram

2010-04-14 @ 22:00:29
URL: http://metrobloggen.se/carina6969

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0