Älskade Ängla



Min underbart vacka stora dotter. Som jag älskar dig.
Inte klokt att du snart ska ta på dig skolväskan och traska i väg till din första dag i skolan.
Min förstfödda. Redan när du bara var några månader pratade jag & pappa om den dagen vi skulle se dig gå till skolan. När vi skulle stå där med fjärilar i magen, se dig springa in på skolgården och undra om du skulle få det bra i skolans värld?
Nu är snart den dagen här, på Torsdag ska jag följa dig dit.
Vart har alla åren förvunnit?
Men vi har hunnit med mycket hittils. Upplevt en massa tillsammans.
Skrattat & bråkat.
På senare tid har du blivit mer harmonisk mot mog & pappa, kanske för att du hittat din roll i familjen som storasyter? Eller kanske för att en del av trotsen är över för denna gången?
Trots ett tufft år med två små bebisar som skriker, bajsar, ska äta så har du aldrig klagat på dina syskon.
Alltid låter du dem vara med dig på ditt rum, aldrig tycker du att dem är till besvär.
Bättre syster kan dem inte hitta.
Du & jag har blivit bästisar igen, men visst bråkar vi ibland. Konstigt vore det annars?!
Vad jag inte visste när du bara var några månader gammal vet jag nu.
Du kommer klara dig superbra i skolan.
Du har lätt att hitta vänner, du är omtyckt bland kamrater & du har en massa skinn på näsan!

Kommentarer
Postat av: mamma

underbart skrivet,o så rätt du har.Har aldrig sett ett syskon med det tålamodet som Ängla har mot sina syskon aldrig hört henne säga ifrån eller vara irreterad mot dom.De jag set är att hon ger dom en kram o puss o sen fortsätter hon med sitt..Älakar dig Ängla..puss

2010-08-14 @ 20:08:39
Postat av: Maria Bredin

De små liven växer fort. Gud vad söt hon e

2010-08-14 @ 20:35:45
URL: http://mariachen.blogg.se/
Postat av: Pia

Ja du tiden går så fort så man hänger knappt med ju. Tycker inte det är längesedan mina var små..nu är dottern snart 19 och sonen 16....svårt att släppa på vissa saker och att de är stora nu. Kommer alltid vara kycklingmamma kan jag lova. Vi har en mycket bra relation och det är viktigt och att man kan lita på dom.



Jättefina ord du har skrivit om Ängla och tror säkert att det kommer att gå bra för henne i skolan.



Blev lite tårögd av det du skrev....

2010-08-14 @ 21:51:51
Postat av: Pia

Glömde säga att hon är väldigt söt er dotter.:)

2010-08-14 @ 21:54:31
Postat av: Hanna (en läsare)

Vilken fin text du skrivit om din dotter! :-)

2010-08-14 @ 23:20:19
Postat av: mio

Gud så söt hon är! klart hon kommer klara av skolan galant! Kram

2010-08-15 @ 11:12:38
Postat av: Sandra

så fin skrivit :-) Så fin hon är. kram

2010-08-15 @ 12:57:50
URL: http://aronssonsandra.blogg.se/
Postat av: Sanna

Fantastiskt söt är hon, visst känner man sig välsignad när han har så vackra och framför allt friska barn! Hoppas helgen varit bra hos er! Kram

2010-08-15 @ 14:31:06
URL: http://amazinglifeasamom.blogg.se/
Postat av: gunilla sauer

himla söt hon är..

2010-08-15 @ 16:37:41
URL: http://aftonstjarna.blogg.se/
Postat av: Zandra

Åh, er stora fina tjej!

Första gången vi träffades Zara Var i Vånga 12sep04 Ängla var alltså bara 12 dagar gammal! Kommer du ihåg?

Minns det som igår, tiden bara rusar förbi!

Mycket har hänt sedan dess, Vilda och Älvin Har världens finaste syster! Vilka vänner jag har!

Ni är underbara! <3

2010-08-15 @ 17:37:38
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: Tina

Åh, har hon blivit så stor.... Ni var med Helena och Johan en midsommar hos mina föräldrar i Kolmården, ett stort rosa hus... Kommer du ihåg? Ja, inte mig alltså, men den midsommaren? ;) Haha, vad de sjöng Emil o Johan. Underbart!!

Ja tiden går verkligen fort när man har barn.

Ha det så gott, kramar Tina

2010-08-15 @ 20:17:52
Postat av: Alexandra

Åh va fint!! (jag brukar inte ens kommentera bloggar jag läser och nu har jag gjort det två gånger i din på kort tid) men jag fick tårar i ögonen av det här!

2010-08-16 @ 12:44:18
URL: http://vackertivardagen.blogspot.com
Postat av: Mona

Så fint du skriver. Minns känslan när äldsta dottern, nu 24 år, klev in genom skoldörren och man var tvungen att gå därifrån. Det var jättejobbigt, men med barn 2,3 och 4 gick det lättare för då visste man ju att allt skulle gå bra. Lycka till, till både dig och Ängla

2010-08-17 @ 19:12:32
Postat av: marica

Tårögd! Å vad fint skrivit!!!

2010-08-27 @ 13:38:15
URL: http://maricaaberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0