30 dagar

Läste precis en blogg (patriciaaxelsson.blogg.se) och fick se en rolig grej.
En lista som heter 30 dagar, en ny kategori för varje dag.
Ett sätt för er att lära känna mig bättre kanske?

Dag 1: Presentera dig själv

Så vem är jag? Vem är Zara Kronvall? Jag är en tjej (såklart),mamma på 28 år som är bosatt i Skåne.
Närmare bestämt i en liten by utanför Kristianstad.
Men någon skåning är jag inte från början.
Den 12 Juli 1982 föddes jag på KSS i Skövde och fick därifrån flytta in hos mina föräldrar i Karlsborg.
Där bodde också min 5 år äldre brorsa Daniel.
Jag hade en trygg & kärleksfull uppväxt trots mina föräldrars skillsmässa som inträffade sommaren innan jag skulle börja skolan.

Grundskolan gick jag I karlsborg. 1-6:an på Strandskolan. En period jag minns mest med glädje.
Visst fanns det intriger oss tjejer emellan, men vilka har inte gått igenom det?
7-9 gick jag i Centralskolan som numer heter Carljohansskolan (!?).
Även den var positiv även om jag tyckte just den biten av skolan var rätt trist.
Förrutom discona i Folketspark i Tibro då som ungdomsgården annordnade.
Där dansade vi med våra magtoppar som var så inne ;)
Gymnasiet gick jag i Tibro som ligger 3 mil från Karlsborg.
Första året på Mediaprogrammet men som visade sig hade urdåliga resurser i vår skola (förutom fotokursen med Mats). Insåg efter ett år att man inte skulle bli något av att titta på tidningrubriker i 3 år och bad rektorn att få plugga in Barn & Fritids programmet över sommaren.
Det trodde han inte gick men tji fick han ;)
Första dagen av terminen i 2:an lämnade jag in alla uppgifterna och fick då börja BF-2.
Underbar klass, utbildning & lärare.
Jag är alltså barnskötare med intriktning barn & vuxna med speciella behov.
Inte för att man får något jobb som det idag ändå!

Efter gymnasiet började jag läsa lärarprogrammet på universitetet i Göteborg.
En hemsk tid!
Pga panikångestattackerna som pågått sedan 16 års ålder som ingen kunde förklara vad det var gick jag in i depression. Fick spendera många stunder hemma hos mamma och trodde aldrig jag skulle komma på fötter igen. Men tack vara familjen och lite medicin så gjorde jag det.
Göteborg ville jag dock inte återvända till utan tog mitt pick & pack och drog till morbror i STHLM.
Skaffade mig ett jobb i Farstaängsskolan som resurs i F-klass på montesoriinspererad skola, time of my life! Trivdes så underbart bra med barnen & personalen.
En mamma till en av eleverna fick med en låt i Melodifestivalen, jag fick provsjunga.
Resten tror jag att ni vet? ;)
Skaffade en egen lya i Skärmarbrink.
Träffade världens bästa Emil som tog mig med storm.
Blev med barn efter 2 månader.
Flyttade till Farsta och när Ängla föddes köpte vi huset i Skåne och flyttade hit!
Nu är jag trebarnsmamma & tvillingmamma till Ängla, Vilda & Älvin.
Lever lyckligt med min familj, arbetar fortfarande som artist men även med mina smycken & på H&M.




Dag 02-Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett bra ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – Arbeten jag haft/har
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Mina barn 
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Mina resor
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Det här är jag bra på
Dag 22 – Det här är jag mindre bra på
Dag 23 – Det här får mig att må bra
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En speciell dag 
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här
saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett till ögonblick

Kommentarer
Postat av: Pia

Godmorgon Zara!. Tycker detta är en jättebra ide som du gör. Man lär känna dig på ett annat vis tycker jag. Fortsätt med detta!..Gillar dina bloggar för du är så ärlig och verkar ha ett så varmt hjärta och du är ärlig och rak. Tex med din panikångest, att du berättar om det för många tycker ju det är tabubelagt men så är det ju inte. Intressant att läsa tycker jag. Ha det gott. kramis

2010-12-29 @ 06:54:44
Postat av: m

Kul känns som en annan zara!!!!m

2010-12-29 @ 18:07:17
Postat av: mamma

Stolt mamma är jag..puss

2010-12-29 @ 18:29:47
Postat av: Morbror

Det sista i texten "köpte vi huset i Skåne och flyttade hit" kunde du hoppat över..

2010-12-30 @ 10:34:36
Postat av: Sofia

Herregud va roligt! Jag gick på farstaängsskolan i 6 års när du jobbade där. Har massor med roliga minnen med dig :) jag kommer ihåg att alla vi skulle mima och dansa till melodifestivalenlåtar och jag och min kompis (tror det var Marie) dansade till genom eld och vatten och du lärde oss eran dans ni gjorde i melodifestivalen. sen när du skulle sluta så fick vi en bild på sarek och en atograf av alla i eran grupp och det har jag fortfarande kvar. Haha ja du kommer säkert inte ihåg men det var roligt att man fick upp en blogg med dig :) kram

2011-05-06 @ 20:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0