Carin Gerhardsen

Jag har i alla tider endast läst sanna berättleser eller chic-lit.
Chic-lit när det tunga blir för mycket.
Mamma likadant, men för ett tag sedan vågade hon prova något nytt.
När hon berättade om nya böcker hon läst som var kriminalböcker tvekade jag, men hon vidhöll att dom var bra och inte innehöll så mycket blod och skräck!
Jag gav med mig och är så glad för det.
Carins böcker är fantastiska!
Jag har precis läst ut den sista i serien av de tre böckerna hon släppt. Känner mig ledsen att den redan är slut...

Böckerna handlar om olika fall som Hammarbypoliserna tar sig an.
Man får även följa alla karaktärer i böckerna och deras liv.
Allt flätas på något sätt alltid samman.
Man kan jämföra dom med filmerna Wallander och Beck. Man lär känna personerna och vill lika gärna veta mer om dom som lösningen på morden.
Jag rekommenderar varmt dessa böcker.
Jag kan knappt hålla mig till nästa bok kommer ut i sommar!
(Man bör läsa dom i denna ordningen för att få sammanhanget på poliskåren)

1) Pepparkakshuset
2) Mamma, Pappa, Barn
3) Vyssan lull

Pepparkakshuset (9789186067090) -  Carin Gerhardsen - BöckerMamma, pappa, barn (9789186067106) -  Carin Gerhardsen - BöckerVyssan lull (9789186067113) -  Carin Gerhardsen - Böcker

Kommentarer
Postat av: Carina Persson

Jag har de böckerna och de är bra. Kan också rekommendera min mycket goda vän Ramona Franssons deckare. Du kan låna av mig,om du vill. Åsa Nilssone skriver också bra deckare och Helen Tursten. Lite tips om du vill läsa fler deckare. Elisabeth Egholm och Bodil Mårtensson är också duktiga deckarförfattare. Finns fler, men dessa är bra. Jag höll på att glömma Karin Alvtegen. Hör av dig om du vill låna lite.



Kram

2010-12-27 @ 01:39:35
URL: http://metrobloggen.se/carinas69
Postat av: anneli carlsson

Låter bra då sk jag se till o få lån amammas julklappr när hon är klar meed dom. boktips Camilla Läckberg o Marie Ljungstedts romaner är oxå mkt bra

2010-12-27 @ 12:24:32
Postat av: Malin

Vad kul att dem är bra! Har bara läst den första. Finns alla i pocket?



God fortsättning till dig och familjen!

Kram

2010-12-27 @ 19:35:57
Postat av: Elin A

Åh ja dom är så bra! Jag läste dom för ett tag sedan och rekommenderade dom sedan till min pappa och nu till min syrra:) Verkligen svåra att släppa!

2010-12-28 @ 09:52:09
Postat av: Marie

Skulle just oxå tipsa om Läckberg o Ljungstedt när jag såg att det var mer än jag som gilla dom... Så jag får väl skriva Ann Rosman. Jessica Andersson och Mia Törnblom är två självbiografier som jag gillade!

Ha det gott!

2010-12-28 @ 18:35:45
URL: http://www.marieskapar.blogspot.com
Postat av: zara

Alla finns i pocket :)

2010-12-29 @ 21:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0