Inte Hair, inte sound of music, inte Lejonkungen utan....

http://www.plos.asn.au/Productions/Beast/BB-Logo.jpg
Emil Sigfridsson presenterar sin produktion av musikalen Skönheten och Odjuret.

Efter musikalsuccéerna Aida, Tarzan och Rent på Kristianstads Teater är det nu dags för Emil Sigfridsson att presentera ännu en musikalproduktion.
Emil har efter förhandlingar med Josef Weinberger Ltd. (London) och Disney Theatrical Productions (NY), fått den stora äran att presentera den internationella musikalsuccén Skönheten och Odjuret med premiär den 19 februari 2011 på Kristianstads Teater.

Musikalen Skönheten och Odjuret är baserad på Disney´s tecknade mästerverk från 1991 som bl a blev nominerad till en Oscar i kategorin Bästa film. 1994 hade Skönheten och Odjuret premiär som musikal på Broadway med musik av Alan Menken och text av Tim Rice och Howard Ashman. Alan Menkens musik från filmen finns med i musikalversionen samt ett antal nyskrivna sånger. Musikalen blev en gigantisk succé som nominerades till hela 9 Tony-awards. Den spelades på Broadway ända fram till 2007 och har dessutom förtrollat sin publik i flera andra länder runt om i världen.

Handlingen i Skönheten och Odjuret börjar en stormig natt för länge sedan. En gammal förtrollerska knackar på vid prinsens slott för att få skydd från ovädret. Men den själviske och osympatiske prinsen blir förskräckt av hennes utseende och vägrar släppa in henne. Som straff förvandlar hon honom till ett hemskt odjur. Enda sättet att häva förbannelsen är om han kan få en flicka att bli förälskad i honom, trots hans hemska utseende. Så när den vackra och kloka Belle av misstag hamnar hos Odjuret, gör slottets förtrollade tjänstefolk allt för att kärlek ska uppstå mellan de två.
Missa inte den förtrollande kärlekssagan som bl a kommer bjuda på bländande musikalnummer, fantasifulla kostymer och effektfulla illusioner.
Skönheten och Odjuret berör både ung som gammal och är därför en härlig föreställning för hela familjen.

Premiär: 19/2 -2011 på Kristianstads Teater
Producent: Emil Sigfridsson
Regi: Linda Gladh
Koreografi: Anna Renud
Kapellmästare: Jonas Svensson

Hemsidor: www.skönhetenochodjuret.se
www.emilsigfridsson.se


Kommentarer
Postat av: Anne Li

Nämen åh va kul !!!! Jag får ta en tur från Värmland igen då, såklart! Minns Aida, den varså bra! Ser fram emot detta! GRATTIS!

2010-02-10 @ 20:32:13
Postat av: elina ,

Såååååååå spännande , man får säga Gattis :) !! <3

2010-02-10 @ 20:32:45
Postat av: Anonym

Å va roligt. Grattis. Då får det bli musikal premiär för Liam.

Ska du själv vara med ??

2010-02-10 @ 20:49:04
Postat av: Mamma/Svärmor

Grattis ni underbara..puss

2010-02-10 @ 21:01:28
Postat av: Elin A

Åh vad kul med Skönheten och odjuret. Får nog försöka ta oss till gamla hemstaden i februari nästa år så vi kan gå och se den:)

Och ja vad konstigt att just Mia gissade rätt på den musicalen he he!

2010-02-10 @ 21:20:09
Postat av: Micke Bergström

Stort grattis till er båda!! Jättekul. En fråga om hemsidan, är den igång? Bokstaven Ö är ju inte flitigt använd på nätet men jag bytte ut den mot sedvanligt O, men den hittades inte. Sköt om er. Kram

2010-02-10 @ 21:31:19
Postat av: Therése

Jätteroligt! Varmt lycka till!

2010-02-10 @ 21:33:12
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: Malin

Det kommer att bli så himla bra! Passar er utmärkt! kramar!

2010-02-10 @ 21:36:21
Postat av: zara

Micke: Jo nu för tiden kan man tydligen ha Ö :)

Men han filar fortfarande på sidan och den kommer att komma upp i sinom tid :)

Meddelar när den funkar. Vi kommer även starta en blogg om arbetet bakom musikalen.

Inlägg från oss, regissör, koreograf, ensemble..

2010-02-10 @ 21:38:22
URL: http://zara82.blogg.se/
Postat av: Åsa

åhhh vad kul, längtar redan till feb nästa år:)

Så på denna kommer ni även o se mig o min kära sambo på:)

Stort grattis till dig Emil från oss!

2010-02-10 @ 21:42:47
Postat av: Mona

Jättekul. Kommer att boka biljetter till hela familjen första dagen dom släpps. Samma platser som dom andra 3 gångerna. Ser fram emot detta. Åren brukar gå fort men detta kommer nog att kännas långt. LYCKA TILL

2010-02-10 @ 21:44:21
Postat av: Zandra

<3 <3 <3 åhhh... jag tänkte på den! Mor kommer bli överlycklig, hon älskar denna!

2010-02-10 @ 22:15:48
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: Zandra

Såg dina kommentarer nu :) bättre en gång för mkt sägs det ju! <3 Jag förstår helt! Vi måste försöka ses nåt under tiden jag är nere, om ni känner att ni orkar <3 Kram å puss på er!

2010-02-10 @ 22:31:46
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: HeLeNa

Vi ser fram emot & komma och Kolla på Musikalen! =)

KrameliKram!

2010-02-10 @ 22:41:09
URL: http://hellur.blogg.se/
Postat av: Jennie

Kul! Du kan väl ändå försöka fixa så det blir We Will Rock You någon gång i framtiden? :)

2010-02-10 @ 23:34:30
URL: http://jenniehagg.blogg.se/
Postat av: Maggan

hej vännen!

skönt att ni berättat nu, haft många förfrågningar om det blir nåt mer o ja har jag sagt men jag får inte säga vilken....har ju fått äran att veta det. Den kommer att bli fantastisk tror jag, ni båda är så duktiga....kram på er

2010-02-11 @ 06:44:13
Postat av: Sara Li

Åh vad kul, grattis! Denna MÅSTE jag se, alla andra av musikalerna har jag missat!!! Ok vintern/våren 2011 är inbokad!

2010-02-11 @ 10:01:00
URL: http://sarali76.blogg.se/
Postat av: Harriet Kyolaba

STORT GRATTIS....När jag berättade för Leon så sa han wow vad roligt jag vill vara med och var en av fiskarna....Jag bara ; Vad? Vaddå fiskar?? Då trodde han att jag menade att ni skulle sätta upp "Lilla Sjögjungfrun" hahaha Som sagt vad roligt vi komma att bänka oss på "Kristianstad när det är dags för Premiär...Krama om alla från oss;)

2010-02-11 @ 13:02:43
URL: http://kyolaba.blogg.se/
Postat av: Anette

Vad roligt! Grattis. Lycka till med det spännande jobb ni har framför er! Kram

2010-02-11 @ 15:36:39
Postat av: Josefin

Grattis till er och grattis till alla oss som får chansen att åter njuta av en av Emils musikaluppsättningar!!! Ser fram emot feb 2011 =0)

2010-02-11 @ 19:29:58
Postat av: milo

Skönt att Namnet på musikalen är släppt, jag har ju vetat hemligheten en tid och några har varit riktigt nyfikna. Bara att gratulera Emil och dig till ännu en framgång. Jag tror att jag är som klippt och skuren för en av huvudrollerna, vilken får du gissa..............

2010-02-11 @ 22:30:15
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0