Jag vet...

0-1549de86b6ff819bdf5ada964e097921.png

Jag vet inte riktigt varför man i dagarna börjat göra små nedvärderande kommentarer här.. Jag har varit beskonad från sånt innan och bara haft trevliga läsare. Jag ska nu berätta vem jag är och vem jag alltid varit!:
Jag ären tjej från landet som växte upp med skilda föräldrar från det att jag var 7 år. Bodde hos min mamma som kämpade med att försörja oss. Pappa träffade jag oxå givetvis vi är en familj som har stor kärlek till andra och varandra. Jag fick lära mig att behandla alla lika. Inte vara elak. Min bror fick utstå mobbing i skolan och lärt mig att behandla andra som jag själv vill bli behandlad! När jag kom med i Sarek hamnade jag i en grupp där alla hade samma värderingar som jag. Ingen av oss har tyckt att vi varit mer än andra och ingen har glömt vart vikommer ifrån. Jag har alltid ogillat att prata om mitt artister eller bli kallad kändis, just därför jag inte vill att ngn ska tro att jag tycker jag är mer en andra. Har man varit 3 min i tv får man andra ögon på sig.. Ögon som gärna vill hitta fel, ögon som vill att man  ska missa att säga hej, ögon som gärna provocerar bara för att kunna säga "hon är verkligen divig!". Om Britta Svensson har en dålig dag är det ingen som bryr sig. Men har Pernilla wahlgren en dålig dag är hon stroppig! När jag efter Melodifestivalen kom hem till min hemby Karlsborg blev jag alldeles matt. Vet ni varför!? Jag var så rädd att jag skulle missa någon som sedan skulle kunna säga just dom orden, " ojvad detta har flugit henne över huvudet". Ni vet, man kan aldrig bli profet i sin egen stad! Men karslborg välkomnade mig med öppen famn, mycket för att jag fortfarande var samma zara. Jag hade turen att träffa Emil, som precis som jag var odmjuk inför alla människor på jorden!
Jag har visst dåliga dagar, kanske missar att säga hej, råkar svara på fel sätt! Men kalla mig inte divig & stroppig!! 
Antar att jag kommer få fler påhopp efter detta, men jag vill berätta för er som inte känner mig vem jag är. Innebär det mer trista kommentarer så får jag ta det!! 
Kram! 


Kommentarer
Postat av: mamma

Lillagummandet handlaromden svenskaavundsjukan...Alla mina barn har jag uppfostrat att behandla andra som man själv vill bli bemött..Jag är så stolt över er,om du visste så många människor som stoppar mig för att tala om hur trevliga ni är hjälpsamma...Somsagt JAG ÄRSTOLT ÖVER MINA BARN..puss

2010-02-16 @ 14:48:53
Postat av: milo

Fattar inte att du ska behöva förklara vem du är, för någon som inte finns ( MA ). Du duger som du är och vi som känner dig vet att detta påhopp bara är avundsjuka. Jag är stolt av att ha träffat dig och din familj och ser er som ni är. Om du inte varit den du är hade du inte sett mig som jag är, tänk på det.........kramis

2010-02-16 @ 15:04:14
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Emelie

Det jag har läst om och sett på din blogg och det min svägerska som jobbar med dig på H&M som säger massa bra saker om dig, så tycker jag att du verkar vara en glad, snäll tjej med båda fötterna på jorden som vill allas bästa. Så hoppas att du slipper fler sådana kommentarer! You go girl! Med vänliga Hälsningar Emelie

2010-02-16 @ 15:05:04
URL: http://frokenmli.blogspot.com
Postat av: Malin E

Man blir så trött och irriterad på folk som dömer andra så snabbt! Som så fort bildar sig en egen uppfattning utan att ens känna personen i fråga. Hoppas du verkligen inte tar åt dig Zara, eller att inte ens reflektera över detta. Håller med Milo, lågt att inte ens skriva sitt namn! Då är det väldigt lätt att tycka saker...

MEN kan ändå förstå att personer med låg självkänsla som dömer andra, blir lätt avundsjuk på dig... Du är jättefin, ambitiös, omtyckt, fin karriär och har en stor härlig familj :) Stå på dig och alla som känner dig vet vilken underbar människa du är! Lojal, ärlig och ett hjärta av guld!

Kramar!!!!!

2010-02-16 @ 15:11:42
Postat av: Åsa

Skit i alla dumma påhopp! Alla har dåliga dagar, men inte är man divig för de. Iså fall är alla diviga mm som glömmer säga hej ibland. Även jag;) Nejdu Zara dem gånger jag träffat dig har du iaf varit trevlig! Och som du skrev ang att du är som Emil(ödmjuk) kan jag hålla med om. Därför jag alltid gillat Emil just för hans ödmjukhet. Alltid lika trevlig mm. Och tycker samma om dig! Därför passar du och Emil så bra ihop:) Som jag sagt innan att du har sån tur som hittat Emil, de är så sant men även tvärtom Emil har tur som hittat dig Zara. Jag ser att du gör honom lycklig och tvärtom.

Löjligt att bara hoppa på så, alla vi är bara vanliga människor med känslor oarsätt om man är känd eller inte, så ta inte åt dig! Du duger som du är Zara, och jag vet att de är fler än jag som tycker de.



Kram Åsa

2010-02-16 @ 15:19:34
Postat av: Gunilla

Äh, skit i de där som skriver negativa kommentarer utan grund. Förmodligen en o samma person.

Lätt att säga, men ta åt dig av alla de positiva kommentarerna du får. De negativa är förmodligen fyllda av avundsjuka och har inget liv.



Du är bra Zara!!

Kram

/

G

2010-02-16 @ 15:22:28
Postat av: linda lindborg

Hej Zara, jag brukar titta inom på din blogg och jag tycker du skriver jättebra. Du ska vara stolt över vad och vem du är, håller med föregående att det handlar om avundsjuka från personer som inte vet vem du är. Fall inte på det här fast det är jobbigt att folk skriver elaka saker. Du vet ju bäst själv om hur du är . kram linda färlöv

2010-02-16 @ 15:30:47
Postat av: Anonym

Men nu låter det som ni (Emil och du) är värsta kändisarna, har jag missat nåt här..? Tycker att ni verkar vara som vilka som helst och skulle inte heja till om jag såg er på Domus...

2010-02-16 @ 15:34:06
Postat av: Åsa

Men vad är detta för nått? Fler påhopp har du inget liv? Varför inte skriva ut namn istället?

Åhh nu blir jag sur. Klart som fan att dem är vilka som helst, dem är MÄNNISKOR med känslor precis som dig!!!!!!!!!!!

2010-02-16 @ 15:41:56
Postat av: caroline

förstår inte vad en del får ut av att trycka ner andra. Lättare sagt än gjort, men ta inte åt dig av deras kommentarer.

Du är bra zara, en fantastisk person!!

2010-02-16 @ 15:47:53
URL: http://ledsensflikkastankar.blogg.se/
Postat av: Anki

Kommer ihåg första gången jag träffade dig och vi pratades vid(grät).. på Birka båten var det.Kommer du ihåg vad vi grät när Emil sjöng? Jag hade ingen aning om vem du var när Emil presenterade oss.Sedan har vi ju träffats på somrarna.Tyckte att du var en mysig tjej och tycker så fortfarande. Har aldrig märkt av någon stroppighet hos dig..Nej avundsjuka är nog det som visar sig på det viset att vara elak mot andra.Och det är nog något vi alltid kommer att få dras med.

Det bästa är att bemöta dom med vänlighet det är kanske något dom saknar.

Så fortsätt du Zara med att var så som du alltid varit..För mysig är du och alltid glad.. Men visst vi måste alla få ha våra dåliga dagar. Så även du..

Kram...

2010-02-16 @ 16:06:59
URL: http://morsan.welen.com/
Postat av: Jossan

Ja herregud ... folk som inte har något bättre för sig. Alla större/kändare bloggare råkar ut för det verkar det som.



Ta inte åt er ! De som känner er vet ju vilka ni är !



Jag har träffat dig ett par gånger och läser bloggen ibland och har aldrig uppfattat dig som dryg , stöddig eller som att du skulle se dig som värsta kändisen ... den där personen fumlar i mörkret ...

2010-02-16 @ 16:17:58
URL: http://dekallarmigjossan.blogspot.com
Postat av: Anne Li

Jag ska skriva vad jag tycker om detta: Jag känner ju inte dej Zara, men genom din underbara blogg känns det precis som din rubrik lyder: att man verkligen ÄR välkommen till din värld! Och man känner det där hjärtat du har alldeles bestämt säkert är av GULD!! Du når ut med det mycket mer än du tror! Du känns precis ALLT annat än divig och stroppig kära du! Och då har jag inte ens träffat dig! Men den jag(och säkert 99% av de som läser din blogg) ser här, är en genom-gullig, snäll,vanlig,ovanlig,rolig och superbegåvad och modig tjej !! Snälla försök borsta av dig vad den där personen tycker sig ha rätt att vräka ur sig! Kramar!!

2010-02-16 @ 16:18:51
Postat av: MA (Emma, fast förkortat)

Jag har bara skrivit en kommentar, och det va den i tidigare inlägg. Jag skrev då även positiva saker, för att jag blev glatt överraskad när jag läste din blogg. Att du verkar vara en härlig och go' tjej! Det negativa jag skrev var, mycket riktigt, att jag (och även andra i min vänskapskrets) uppfattat dej som stroppig när du jobbade på HM. MEN , det är så sant som det är sagt att man kan ha dåliga dagar, Då jag själv jobbat i butik, vet jag hur det kan vara när man är stressad, man är kanske inte alltid på topp. Du beskriver ju även att du lider av panikångest, vilket oxå kan göra att man inte alltid mår kanon, och orkar klistra fast ansiktet och det goda humöret. Så DÄRFÖR blev jag glatt överraskad av att läsa din öppenhjärtliga blogg, och faktiskt få "lära känna" dig. Jag är själv mamma till en 4-mån bebis, och känner igen mej i både mammarollen, emetofoben och tjejen med panikångest. Om det var av min kommentar du kände att du behövde försvara dig, så ber jag om ursäkt om den träffade så hårt, inte min mening alls. Och beträffande min anonymitet (för er som undrar) så kan jag absolut stå för min åsikt, men inte till er alla, utan isf till Zara. Men nu har jag försklarat och försvarat en kommentar som, faktiskt, i grunden var mkt positiv.

Hälsningar Emma

2010-02-16 @ 17:35:47
Postat av: MA (Emma, fast förkortat)

Jag har bara skrivit en kommentar, och det va den i tidigare inlägg. Jag skrev då även positiva saker, för att jag blev glatt överraskad när jag läste din blogg. Att du verkar vara en härlig och go' tjej! Det negativa jag skrev var, mycket riktigt, att jag (och även andra i min vänskapskrets) uppfattat dej som stroppig när du jobbade på HM. MEN , det är så sant som det är sagt att man kan ha dåliga dagar, Då jag själv jobbat i butik, vet jag hur det kan vara när man är stressad, man är kanske inte alltid på topp. Du beskriver ju även att du lider av panikångest, vilket oxå kan göra att man inte alltid mår kanon, och orkar klistra fast ansiktet och det goda humöret. Så DÄRFÖR blev jag glatt överraskad av att läsa din öppenhjärtliga blogg, och faktiskt få "lära känna" dig. Jag är själv mamma till en 4-mån bebis, och känner igen mej i både mammarollen, emetofoben och tjejen med panikångest. Om det var av min kommentar du kände att du behövde försvara dig, så ber jag om ursäkt om den träffade så hårt, inte min mening alls. Och beträffande min anonymitet (för er som undrar) så kan jag absolut stå för min åsikt, men inte till er alla, utan isf till Zara. Men nu har jag försklarat och försvarat en kommentar som, faktiskt, i grunden var mkt positiv.

Hälsningar Emma

2010-02-16 @ 17:42:04
Postat av: Zara

MA, Emma:

Det blev fel i det övre... Det är påhoppen efter min förklaring på ditt inlägg som är personen som skriver alla de andra negativa kommentarerna.. Alltså inte du..



Ang din kommentar:

Ja, jag blir ledsen. Helt ärligt. För det är det sista jag är. Kändes så onödigt att du ens behövde skriva det.. Antingen hade du kunnat hoppa över just den raden, eller så hade du inte behövt skriva det överhuvudtaget. Vi har ett tufft tempo på H&M men självklart ska det inte gå ut över som kunder.. Har jag varit otrevlig ber jag om ursäkt. Men stroppig, varför? Vad har jag för anledning att vara det. Jag jobbar på H&M, är en simpel kassörska!

Kul att du fått lära känna den "riktiga" Zara.. Synd att ni hann döma innan bara.

Tack för att du svarade, känns alltid bättre..

Hoppas du & din bebis har det mysigt.. njut av bebis tiden.. Det går så fort!!!

MVH ZARA

2010-02-16 @ 17:46:24
Postat av: marica

Nackdelen med att blogga är att man blir dömd och gärna tolkad på fel sätt för att man skriver på ett visst sätt och man själv vet ju vad man menar men inte andra.. nu är det ju inte detta som det handlar om utan att någon ger elaka kommentarer vilket jag tycker är fel, försök att inte ta åt dej men det är lättare sagt än gjort! Men ta åt dej av det som är bra och det positiva som folk skriver till dej :) Jag tycker det är trist att du inte kommenterar hos de som kommenterar hos dej men förstår att du inte hinner läsa alla bloggar såklart!

Ha en mysig kväll nu!!!! Kram

2010-02-17 @ 16:40:27
URL: http://maricaaberg.blogg.se/
Postat av: Mia

Vill stämma in i Anne Lis kommentar. Jag känner dig ju bara genom din blogg och genom Sarek. Du verkar vara en urgullig, varm och omtänksam tjej, mamma och flickvän och så gillar jag dig som artist, vilket var anledningen att jag nån gång för länge sen på något sätt som jag nu inte längre minns hittade hit... Och det är alltid lika kul att läsa dig!

2010-02-17 @ 18:15:59
URL: http://mias.blogg.se/
Postat av: Katta

Skit i alla dessa idiotinlägg Zara det är människor som inte har nå't eget liv och är avundsjuka bara.

KRAM & FORTSÄTT BARA VARA ZARA

2010-02-19 @ 08:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0