Melodifestiavlen 2010 delfinal 3


ALCAZAR: Headlines
Det låter Alcazar.
Disco på hög nivå där Andreas återigen verkar ha leadsången.
Ingen "Not a sinner.." tyvärr, men helt ok.
Det kommer att bli en fantastisk show, dom är alltid grymma och väl förberedda.

Johannes Bah Kuhunke: Tonight
En ballad. Verkar vara året med mest ballader. Men denna sätter sig.
Han har en bra rispig röst.
Den är riktigt bra.

Elin Lanto: Doctot Doctor:
Club/Disco låt.
Tror att denna typ av låt har svårt att ta sig vidare i Melodifestivalen.
Tycker låten är lite monton.

Erik Linder: Hur kan jag tro på kärlek
Jag tycker det är en mysig & snygg låt.
Känns somrig och fräsch!
Kommer Erik att klara pressen, det är frågan!?

Getty Domein: Yeba
Känns lite som Dr Alban.
Härlig refr som bara innehåller Yebeååååååå!
Man blir glad.
Men inte mycket mer.

Timoteij: Kom
Tometeij har redan jämörts med Sarek.
Låtskrivarna var med och proddade vår "Solen Glimmar" på vår 1:a platta.
Men jag tycker mer att det känns som tjejduon Miio möter Ruslana.
Det är glad pop a´la sommar. Med tuggumirefräng som sätter sig.
Känner igen en del melodislingor, mer säger jag inte.

Darin: You´re out of my life
Darin satsar på en ballad. Pop-ballad ála Darin. Snygg, jag gillar den.
Har aldrig varit något av ett fan till Darin även om han är duktig.
Men denna är bra, välgjord på alla sätt.
Mäktig.
Kan vara en av topp 3

Crucified Barbara: Heaven or hell:
Hårdrocksballad av en grupp tjejej.
Jag brukar tycka det är cool visuelt.
Låten håller inte måtten i min smak tyvärr..

FINAL:
Darin
Alcazar

2:A CHANSEN:
Erik Linder
Timoteij

Fast jag hoppas att Johannes tar det ist för Timoteij.
Låten låter fantastisk.
Men det är inte ofta som två ballader går direkt samtidigt.
Darin är stor så han tar hem det.
Timoteij har en glad svängig låt, därav tror jag att dom går till 2:a chansen.
Men det är super svårt att tro något innan man sett själva framträdandet.
Någon kan ha en undernar utstrålning & någon kan vara ett nervrak.
Det återstår att se.
Jag längtar redan!




Kommentarer
Postat av: Olle

Timoteij vann, överraskande men inte oförtjänt, fast jag tycker de är fjortisarnas motsvartighet till "Östen med Resten". Skillnaden är att Östens gubbar åtminstone ser ut att spela sina instrument på riktigt (vilket de förmodligen gör också), medan Timoteij inte ens vet hur man spelar luftfiol på ett trovärdigt sätt.

2010-02-20 @ 22:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0