Melodifestivalen 2010 delfinal 1

http://www.stim.se/stim/prod/stimv4.nsf/sharedpictures/6d0f721218e81310c12572cf002ce086/$file/salem_al_fakir-platta.jpghttp://www.webfinanser.com/bilder/Jessica_Andersson_Trollh%C3%A4ttan.gif

 

God morgon!
Orkar inte skriva om sjukdommar mer så jag tänker skriva om något jag tycker är roligt.
Nämligen Melodifestivalen!

På svt.se kan man tjuvlyssna ca 30 sek på varje låt.
Svårt att få en helhet, men man man hör vilken typ av låt det är i alla fall..

Starfält:

1: OLA Unstoppable
Absolut en hookig låt, men inte en sanna "glad-Ola-poplåt"
Men Ola har karsima och är en entertainer, så han lyfter säkert låten ikväll!

2: JENNY SILVER A Place To Stay
En radio pop låt som är helt okej till just det.
För mig känns den trist eftersom jag knappt fattar när refrängen kommer..

3: LINDA PRITCHARD You're Making Me Hot-Hot-Hot
Linda var en av mina favoriter från Idol 2008.
Just för att hon hade en rockig och stark röst.
MEN så ska hon framföra en rysk/svensk/latino låt!
Av det lilla jag hörde så tror jag refrången sätter sig snabbt.
Men jag tror ändå inte Sverige kommer att rösta på detta!

4: PAIN OF SALVATION Road Salt
Rock, inte min gengre att bedömma.
Ganska snygg men det händer inte så mycket mer...

5: ANDERS EKBORG The Saviour
Anders röst är fantastisk. Han förmedlar känslor helt magiskt.
Låten & Anders har pondus!

6: JESSICA ANDERSSON I Did It For Love
Det lilla man hinner höra låter riktigt bra!
Tror det kan passa Jessica att få sjunga en ballad.
Få visa upp rösten i stället för moves.

7: FRISPRÅKARN singel
Det handlar om RAP och jag tänker inte ens kommentera den låten.

8: SALEM AL FAKIR Keep On Walking
Jag gillar Salem. Han brukar göra mig glad med sina låtar, men jag blir inte lika berörd av det jag hör här.
Men det är fortfarande bara 30 sek, allt kan hända!

Scenkläder, show, lampor & dekor gör ju otroligt mycket.
Jag kommer säkert tycka anorlunda efter kvällen.
Startfältet i låtväg känns inte jätte starkt och det är otroligt svårt att tippa.

FINAL:
Jessica Andersson:
Låten är snygg, Jessica är snygg, Jessica sjunger bra, Jessica har släppt en bok som berört många.
Salem Al Fakir:
Tror att han är popular bland folket.
Han har en charm som når ut

ANDRA CHANSEN:
Anders Ekborg:
Han är grym och jag tror den lite äldre & musikal publiken gillar det här!
Ola:
Ola har mycket fans! Hade låten varit lite mer i "NATHALIE" stuk hade han gått direkt.
Men denna låten är inte lika stark-tyvärr!


Kommentarer
Postat av: caroline

nu har jag laddat inför melodifestivalen.

ska bli skoj.

fast hade hellre lyssnat på din röst!

=)

hoppas ni alla snart är friska och krya

tänker på er..

2010-02-06 @ 12:21:53
URL: http://ledsensflikkastankar.blogg.se/
Postat av: Ullis

Här kan man lyssna på ca 1 min av låtarna.

http://svt.se/2.123448/1.1870399/tjuvlyssna_pa_bidragen?lid=puff_1877430&lpos=lasMer

2010-02-06 @ 14:52:33
Postat av: Gunilla

Jag bänkar mig framför TV:n ikväll. Laddad upp till näsan med näsdukar, alvedon, nezeril och en stor whisky. Och mitt duntäcke.(så här förkyld har jag inte varit på 3 år)



Hoppas ni mår bättre..!! ( ? )

2010-02-06 @ 16:40:57
Postat av: Malin

Nu är verkligen din tid här gumman! har tänkt på dig nu senaste dagarna med alla skriverier och uppladdningar inför melodifestivalen! Jag längtar också efter att allt ska dra igång! du brukar ju ha rätt om vilka som ska vidare.. Hoppas ni har det bra/bättre..! kramar!!

2010-02-06 @ 17:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0