Vänner,vänner..

... Alla som jag känner (och inte känner)! Det verkar som vi får leva i sjukdommens tecken lite till.
Vilken natt!
Älvin fick i går kväll 39 graders feber utöver att han har svårt att andas.
Stackars liten.
Natten har varit jobbig för honom & för oss.
Har vaknat av en stekhet liten kamin bredvid mig som varit orolig i kroppen.
Försökt att få i honom alvedon vilket inte är lätt med denna lilla kille.
När dom är små ger man dem alvedon via suppar för att veta att dom säkert får i sig det.
Älvin är inte förtjust i det.
Jag trycker in, han trycker ut.. Så håller vi på till det knappt finns ngt kvar av suppen och vi måste ta en ny ;)
Han får Bricanyl mot andingen som ska vidga luftrören.
På köpet får man lite hjärtklappning & myror i kroppen, jippey!
Hoppas att han piggnar till snart igen vår lille prins.

I går fick jag dock ett glädjande samtal på kvällen!
Det kom som så lägligt & jag blev så glad!
Känns lite som en räddning.
Jag har nämligen vunnit biljetter till genrepet av deltävling 4 i Malmö på Lördag!
Jag ska få klä mig snyggt, ta på mig lite mascara och åka i väg alldeles ensam för att sedan på plats möta upp andra schlager tokiga människor!
Ska bli helt underbart!
Fick sådan energi av det vilket resulterade i att jag orkade med natten utan att tycka det var allt för jobbigt :)
(tänk att bara få läsa en tidning på tåget i fred...)



Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Vad trist att barnen är sjuka igen och jobbigt! Har själv en dotter som led av krupp när hon var liten och har levt med bricanyl och cortison lääänge. Det blir bättre jag lovar!

Så skönt att få lite egentid på lördag, ha så kul!

2010-02-23 @ 10:26:05
URL: http://endelavoss.blogspt.com
Postat av: Emelie

Det är jobbigt med sjuka barn, vår lille är också rosslig och förkyld, inte kul. Nej nu skrämmer vi bort alla dumma baciller så vi slipper sjukdomar för ett tag! Hoppas du får jättekul på lördag!

2010-02-23 @ 10:42:16
URL: http://frokenmli.blogspot.com
Postat av: Elin A

Vad jobbigt med feber och sjuka små barn! har du testat att trycka ihopa skinkorna på honom när du stoppat in stolpillan, så kan han inte trycka ut den igen.

Vad roligt att du vunnit biljett till lördag!! Hade med velat gå:)

Ha en bra tisdag!

2010-02-23 @ 11:02:00
Postat av: mamma

Stacackars lille prins,hoppas han snart blir bättre..Vad gulliga dom är puss

2010-02-23 @ 11:55:09
Postat av: Malin E

Känns som Vilda och Älvin kommer ha ett friskt liv framöver, med tanke på alla sjukdomar så här tidigt! stackars dom!! Hoppas det vänder snart! dom bör ju bygga upp ett grymt immunförsvar :)



Grattis till Malmö! Himla kul för dig!

kram på er!

2010-02-23 @ 12:15:02
Postat av: Eva&Oliver

Åh vad härligt för dig med en kväll på egen hand!! Njut! Vilka underbara bilder på barnen!!

2010-02-23 @ 14:45:50
Postat av: jenni

hej!

vet du säkert redan men sätt in suppen med den trubbiga sidan så åker den inte lika lätt ut!

Hoppas han kryar på sig snart och ha det så kul på lördag!!

2010-02-23 @ 15:39:49
Postat av: helene

superfin blogg, den ska jag ha koll på! kolla gärna in min och lämna en kommentar :)

ha en fortsatt trevlig dag!! kram

2010-02-23 @ 16:25:46
URL: http://maljadeed.blogg.se/
Postat av: marica

Kul! Grattis :)

2010-02-23 @ 19:59:35
URL: http://maricaaberg.blogg.se/
Postat av: Laila

Grattis till din vinst.. Det är tråkigt när barnen är sjuka. Skickar energi kram till er

2010-02-23 @ 21:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0